[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Raar geluid 240TD : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 14:58

Raar geluid 240TD

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Raar geluid 240TD

Berichtdoor Gertjan010 » 23 apr 2012, 21:19

Hallo.
Ik rijd sinds een jaar in een 240TD station bj 84, In deze periode heb ik heel veel heerlijke km gereden zonder problemen. Sinds kort maakt hij een raar fluitend geluid bij het rijden. Stationair geen probleem. Motor loopt als een zonnetje. Dit geluid is hoorbaar tot ongeveer 80km per uur en daarboven is het weg. Aangezien ik nul verstand heb van auto's ( auto is puur nodig voor mijn werk ), gooi ik mijn vraag op dit forum.
Tips en trucs zijn welkom.
Gertjan010
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Raar geluid 240TD

Berichtdoor Maikel » 23 apr 2012, 21:29

wiellager ?

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Gertjan010 » 23 apr 2012, 21:33

Ik denk dat het meer aan de transmissie ligt. Hij maakt dat geluid bij het opschakelen.
Gertjan010
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor MBvO » 23 apr 2012, 21:35

Mechanisch gefluit of misschien wind? Niet goed afsluitend deurrubber misschien. Eens nauwgezet alle deurrubbers langslopen, je kunt evt. scheurtjes makkelijk plakken met speciale secondelijm voor rubber (gewone secondelijm lost rubber op, dus kies de juiste!). Dat werkte bij mij prima.
Ook kan het zijn dat een van de spiegels een tik gehad heeft en dat de rubber rand niet goed aanligt?

Als je raamslingers hebt, willen die nog wel eens een klein beetje verzakken of kan er iemand met de knie tegen aanstoten, waardoor het raam iets open gaat. Even langslopen en mocht dit het zijn, dan kan je het probleem oplossen door het raam goed dicht te draaien en dan de raamslinger eraf halen en er terug op zetten dat hij precies naar beneden wijst.
MBvO

Berichtdoor Gertjan010 » 23 apr 2012, 21:39

Het is echt een mechanisch gefluit.
Gertjan010
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam: