Mercedesvrienden,
ik weet dat ik nu wellicht ga vloeken in de kerk. Ik weet tevens dat ik de hoon van de puristen over mij afroep maar in mijn 280E uit 1980 zit standaard een Becker radio die maar geen vrienden met mij lijkt te willen worden. Gisteravond heb ik hem dus, na veelvuldig vergevingsgezind te zijn geweest, vervangen voor een veel moderner apparaat die het nu prima doet. Echter, ik hou er niet van als radio's geschakeld zitten op het contact. In al mijn auto's bouw ik dat altijd per direct om. Mijn devies: De contactsleutel is om de motor te bedienen, niet om de muziek aan of uit te zetten. Daarvoor heeft de radio een knop . Soms wil je gewoon nog even wat horen maar niet de motor laten draaien of het contact aan laten staan. Mijn vraag is dan ook, weet iemand hoe ik deze radio makkelijk en eenvoudig ongeschakeld kan monteren. Het is mij helder dat ik een nieuwe draad kan trekken met een zekering er tussen en klaar is kees. Maar misschien is er wel dedicated voeding in de buurt van de radio aanweizg of kan je de radio anders in de zekeringenkast aansluiten. Heeft iemand de gouden tip voor mij?
En dan voel ik me toch verplicht het vervangen van de radio (en dus het degenereren van de auto) te beargumenteren. Het geluid was in principe wel goed, maar de radio bleef slecht op de zender. Ik moest hem continu bijstellen. En dan nog bleef het stereo lampje veelvuldig knipperen. En moet je weten, ik ben naast auto liefhebber ook nog muzikant. Muziek moet gewoon goed zijn, zonder storing of wat dan ook, e basta!! Over de kwaliteit van de cassettespeler laat ik me helemaal niet uit. Misschien geruststellend voor eenieder. Ik kan alles in zijn geheel in originele staat terugbouwen. Zo ben ik dan ook wel weer
Groet,
Vincent.