[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Radio ongeschakeld (contactslot) monteren : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 05:52

Radio ongeschakeld (contactslot) monteren

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Radio ongeschakeld (contactslot) monteren

Berichtdoor WitteMercedes280e » 12 aug 2010, 21:51

Mercedesvrienden,

ik weet dat ik nu wellicht ga vloeken in de kerk. Ik weet tevens dat ik de hoon van de puristen over mij afroep maar in mijn 280E uit 1980 zit standaard een Becker radio die maar geen vrienden met mij lijkt te willen worden. Gisteravond heb ik hem dus, na veelvuldig vergevingsgezind te zijn geweest, vervangen voor een veel moderner apparaat die het nu prima doet. Echter, ik hou er niet van als radio's geschakeld zitten op het contact. In al mijn auto's bouw ik dat altijd per direct om. Mijn devies: De contactsleutel is om de motor te bedienen, niet om de muziek aan of uit te zetten. Daarvoor heeft de radio een knop ;-). Soms wil je gewoon nog even wat horen maar niet de motor laten draaien of het contact aan laten staan. Mijn vraag is dan ook, weet iemand hoe ik deze radio makkelijk en eenvoudig ongeschakeld kan monteren. Het is mij helder dat ik een nieuwe draad kan trekken met een zekering er tussen en klaar is kees. Maar misschien is er wel dedicated voeding in de buurt van de radio aanweizg of kan je de radio anders in de zekeringenkast aansluiten. Heeft iemand de gouden tip voor mij?

En dan voel ik me toch verplicht het vervangen van de radio (en dus het degenereren van de auto) te beargumenteren. Het geluid was in principe wel goed, maar de radio bleef slecht op de zender. Ik moest hem continu bijstellen. En dan nog bleef het stereo lampje veelvuldig knipperen. En moet je weten, ik ben naast auto liefhebber ook nog muzikant. Muziek moet gewoon goed zijn, zonder storing of wat dan ook, e basta!! Over de kwaliteit van de cassettespeler laat ik me helemaal niet uit. Misschien geruststellend voor eenieder. Ik kan alles in zijn geheel in originele staat terugbouwen. Zo ben ik dan ook wel weer ;-)

Groet,

Vincent.
WitteMercedes280e

Re:Radio ongeschakeld (contactslot) monteren

Berichtdoor MB280E » 12 aug 2010, 22:07

Beste

Ik heb bij die van mij de constante plus afgetakt bij de zekeringskast. Zekering 2 of 4.
Anderen takken het af aan de alarmlichtschakelaar.
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Hans230CE » 13 aug 2010, 10:05

Vincent,

Gewoon 12 volt rechtstreeks van je accu halen met een zekering ertussen. Of en nu ga ik even vloeken, je tapt het af van de alarmlichten, deze zijn ook niet geschakeld.

Jaap
=========================================================================

Vincent, ik heb het antwoord van Jaap hier gekopieerd ivm een dubbel topic

Nu ga ik je ook nog een vraag stellen, zit in je nieuwe radio geen schakeling dat je de radio nog X minuten kan laten spelen zonder contact???
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Trifonius » 04 okt 2010, 20:56

Ik heb ook net mijn becker vervangen door een moderne radio, maar bij mij liepen er al een geschakelde en een constante naartoe, Becker met automatische digitale tuner, vandaar. Daar heb jij natuurlijk helemaal niks aan, maar toch! :-)
Trifonius

Keer terug naar Interieur