[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Rammeltje : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 08:55

Rammeltje

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Rammeltje

Berichtdoor Babe Hardy » 13 jun 2010, 12:22

Al heel lang hoor ik een irritant rammeltje achter me. Dit verschijnsel treed op bij het nemen van verkeersdrempels waarmee hele straten vol liggen tegenwoordig. Ook bij kuilen en gaten in het wegdek of een spoorwegovergang hoor ik dit. Van alles geprobeerd. Uitlaat geïnspecteerd, alles zit vast zoals het hoort. Achterwielen eraf gehad elk bewegend deel gecontroleerd, niets kunnen ontdekken. Kofferbak leeggemaakt en gereden. Rammelen. Reserve wielbak leeg, het blijft rammelen. Achter de gastank gekeken, er ligt niets tussen. Achterbank eruit, niets te zien. Weer rammelen. Portier links achter, open dicht, niets te horen, komt daar ook niet uit. Raammechanisme werkt prima dus niets eraf gevallen. De auto rijdt en remt verder goed, op glad asfalt niets te horen. Geen gepiep of gekraak. Iemand suggesties?
Babe Hardy
 


Re:Rammeltje

Berichtdoor Theredone51 » 13 jun 2010, 17:04

Heb ooit iets gelezen van steentjes op de hitteschilden van de uitlaat. Daar zit een opstaand randje aan, dus daar kunnen ze op blijven liggen. Kan het geluid veroorzaken dat jij hebt :-) Of natuurlijk die schildjes die niet goed vastzitten, dat gaat ook rammelen!
Theredone51
 


Re:Rammeltje

Berichtdoor 300TD W123 » 13 jun 2010, 17:36

Hallo

Aan je stabilisatorstang achter zitten aan beide zijden korte scharnierende armpjes. Deze zijn meestal van wit plastic. Ze zitten aan elke zijde met een kogelgewrichtje vast. Die kunnen na 25 jaar+ weleens versleten zijn. Dit geeft volgens mij ook het soort rammeltje wat jij beschrijft. Ze kosten niet zo heel duur, dus daar hoef je niet wakker van te liggen.

Groet Mark<br><br>Post edited by: 300TD W123, at: 2010/06/13 17:37
300TD W123
 


Re:Rammeltje

Berichtdoor rene 115 » 13 jun 2010, 19:16

zit misschien een uitlaatklem los?mijn achterdemper beukte tegen de achterkant aan.(onderkant onder de bumper)hij zat niet ver genoeg in elkaar geschoven. vrgr.rene
rene 115
 


Re:Rammeltje

Berichtdoor jameer » 14 jun 2010, 12:48

Hallo,


ik vermoed ook dat jou stabillisatorstangetjes binnenkort aan vervanging toe zijn.
Ik had dit vorige week ook bij mijn 190 D en dit was afkeur voor de apk. Nu zijn ze vervangen en de rammel is weg. Wanneer ik goed luisterde hoorde ik het links achter wegkomen. Alsof er iets los hangt onder de wagen.
groet jasper
jameer
 


Re:Rammeltje

Berichtdoor Babe Hardy » 14 jun 2010, 15:43

Ik vermoed dat jullie dit bedoelen. Maar deze zijn bij de laatste APK vervangen. In elk geval erg bedankt voor de info.
Verdere suggesties zijn welkom. Uitlaat is geheel gecontroleerd en hij raakt de achterzijde van de carrosserie niet.

Post edited by: Babe Hardy, at: 2010/06/14 15:44<br><br>Post edited by: Babe Hardy, at: 2010/06/14 19:10

Babe Hardy
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten