[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Rateltje bij koude motor : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 02:41

Rateltje bij koude motor

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Rateltje bij koude motor

Berichtdoor Kers » 02 mei 2007, 20:22

Hallo mede benz-rijders,

Ik heb een 300TD uit 1980. Als de motor koud is hoor ik een klein rateltje uit t vooronder, vooral, of eigenlijk alleen, als ik even gas terugneem. Als de motor lekker warm is, is de ratel weg.

Zijn dit de kleppen? Of is dit wat anders?

Alvast bedankt
Arjan<br><br>Bericht gewijzigd door: Kers, op: 2007/05/02 20:23
Kers

Antwoord:Rateltje bij koude motor

Berichtdoor Wiebren240D » 03 mei 2007, 23:27

Hallo Arjan

ja dit kan van alles zijn is niet echt gemakkelijk om daar op afstand een antwoord op te geven

dit kunnen verschillende tikken zijn een klep die niet goed is gesteld oftewel te ruim staat maar kan ook aan de olie liggen die je in de moter hebt wat zit er in ik hoop minerale olie.

en hoeveel KM heeft de moter al gedraait?
maar ik denk zelf aan de olie die in de moter zit maar ik kan het ook mis hebben hoor het beste is rij bij iemand langs die er verstand van heeft die vertelt je zo van hoe en wat

groeten van Wiebren ut Snits tel 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Kers » 04 mei 2007, 10:06

Hallo Wiebren,

Bedankt voor je antwoord. Ik ben gisteren bij Harrie geweest om de motor door te spoelen, hij werd een tikkie te heet. Tjsonge wat kwam er een troep uit. Volgens Harrie kon de ratel inderdaad van alles zijn. Hij vond de moter trouwens prima lopen, maar kleppen stellen kan sowieso geen kwaad.
Ik weet niet precies wat voor olie er in zit. (ik heb m nog maar een week of vier)

Nu ik mijn eerste bericht lees, klopt t niet helemaal; de ratel hoor ik als ik juist wat gas geef. En dus alleen als de motor koud is.
Motor heeft slechts 248000 km gelopen.

Ik heb vrienden in Wiuwert wonen, kan ik als ik daar ben een keer bij je langs komen?

Grt
Arjan
Kers

Berichtdoor Wiebren240D » 04 mei 2007, 12:29

Hallo Arjan

als je in de beurt bent kom maar langs hoor ben meestal wel thuis maar bel maar even weet je het zeker dat ik thuis tel 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek