Zoekend naar een logistieke oplossing (containers,verschepen en autos huren) viel ik toch hierop.
- 306.jpeg (4.96 KiB)
Een Mercedes / hanomag 306 met open laadbak voor erg weinig geld.
Een nooit voltooid restauratieproject dat eigenlijk al 16 jaar niet meer op de weg was geweest, met een niet werkende koppeling en een onbekende hoeveelheid werk, wat ik buiten in de kou zou moeten doen met de winter voor de deur.
na het nodige sleutelwerk in de soms toch wel hevige kou, sneeuwstormen en temperaturen tot -20, kon het autootje met een gereviseerde koppelinghoofdcilinder, nieuwe remleidingen, vers uitgedraaide trommels en wat kleiner werk kon het autootje voor het eerst in 16 jaar gekeurd de weg op.
- alles ingepakt...
- vrh0.jpg (209.15 KiB)
- nog de laatste checks...
- vrh1.jpg (206.3 KiB)
- en onderweg
- vrh2.jpg (151.63 KiB)
- eerste stop oppdal, na een avant ski, de volgende dag nog even geskied
- vrh3.jpg (140.62 KiB)
- toch nog de draagkracht van de sneeuw over dovrefjell onderschat, met een leeggewicht van 2 ton en toch waarschijnlijk ook een groot gedeelte ven de 1,5 ton laadvermogen benut...
- vrh4.jpg (220.62 KiB)
- was het toch goed dat ik voor beide autos sneeuwkettingen meehad (van het moment even ervoor dat ik over de sneeuw achter de weggewaaide gebruiksaanwijzing van die dingen aanging is geen foto)
- vrh5.jpg (229.22 KiB)
- kettingen eraf en weer verder,en ook mn W123 staat erop. Het lijkt iets meer een hanomag reis dan een W123 reis te zijn geworden
- vrh6.jpg (232.8 KiB)
- en weer onderweg
- vrh7.jpg (144.87 KiB)
- vrh8.jpg (248.46 KiB)
- helemaal probleemloos ging het natuurlijk niet,door een lekke keering bij een aandrijfas verloren we versnallingsbakolie, die we moesten biivullen onderweg
De krik die je hier op het ijs ziet staan dient alleen maar om de auto horizontaal t ekrijgen, het wiel zit nog op zijn plek en ik kan niet bekneld braken, maar mijn moeder hoeft deze foto niet te zien... - vrh9.jpg (225.88 KiB)
- en we konden verder, in alle comfort...
- vrh10.jpg (216.75 KiB)
- of wat spartaanser.de W123 komt geloof ik wat minder in het verhaal voor, die deed het gewoon ,al was die ook beladen tot het punt dat je het overspanningsventiel van de nivoregeling hoorbaar was.
Verder zijn we via larvik en denemarken ,waar ik de banden van de auto heb moeten verwissselen omdat spijkerbanden in duitsland niet toegelaten zijn (zomerbanden ook niet,maar die hoor je niet...) zonder verder oponthoud met al onze inboedel in nederland aangekomen, met 85 kilometer plankgas op de autobaan... - vrh11.jpg (194.81 KiB)