MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 18:32

reinigen brandstof leidingen/pomp

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

reinigen brandstof leidingen/pomp

Berichtdoor mdeijkers » 21 feb 2006, 20:40

Hallo

afgelopen zomer hebben wij van onze W116 6.9 liter dit schoongemaakt zelf.

Allereerst hebben wij dit onder de auto vandaan gehaald toen deze minder dan 5 liter benzine had jaja we moetsen eerst 100 liter oprijden.... achja met een verbruik van 1/3 in de stad lukt dat aardig ;)
Daarna hebben wij dit allemaal los gedraait omdat wij in de kofferbak ruimte een benzine damp roken. De oorzaak was een *lek* bij de ontluchting van de tank, deze was ooit eerder gemaakt met een soort hars maarja na 25 jaar is dat ook niet meer alles. Wij hebben de tank eruit gehaald en naar een bedrijf gebracht die deze mooi gelast heeft wat nog best een lastige klus is ivm benzine damp ;).
in de tussen tijd zijn wij bezig geweest met het demonteren van het brandstof systeem dat onder de auto hangt. Het zag er zo uit.

mdeijkers

Antwoord:reinigen brandstof leidingen/pomp

Berichtdoor mdeijkers » 21 feb 2006, 20:45

Dit hebben wij voledig uit elkaar gehaald, alle slagen e.d opnieuw opgemeten en gesneden. Nergens konden wij een slag krijgen met een diameter van 16mm!!! bij Mercedes Benz koste dit 30 euro a 1 meter! En kennis van ons had toevallig deze slag liggen die ze gebruiken bij grote bouwkranen die met oliedruk/luchtdruk werken dus deze zouden ook goed moeten zijn :). Toen we alle slagen hadden zijn we bezig geweest met het reinigen van de onderdelen zoals je op de foto kan zien was dat wel nodig !Het middelste onderdeel hebben wij een nieuwe besteld aangezien deze een levensduur van 20 jaar had en na 25 jaar is deze dus zeker aan vervanging toe! als ik mij niet vergis is dit het brandstof filter. De andere 2 onderdelen aan de buiten kant hebben een week in de BIO-ONTROESTER gelegen en zijn daarna met wat chroom poets een beetje bijgepoetst. Het kleine ronde ding dat uit eindelijk met een leiding aan de tank bevestig wordt heeft ook in de ontroester gelegen en daarna door mij +- 1,5 uur gepoleist met chroom poets met als resultaat BLING BLING nieuw :) Zie hier het resulataat.

mdeijkers

Antwoord:reinigen brandstof leidingen/pomp

Berichtdoor mdeijkers » 21 feb 2006, 20:48

Kortom, heel valt wel schoon te krijgen! het bio ontroester ben ik zelf zeer goed over te spreken ! wij hebben dit op een aantal onderdelen uitgetest en het werkt dus wel degelijk! Hierna natuurlijk wel behandelen met een lak bijvoorbeeld. Alle rubbers hebben wij nieuw besteld bij de Benz dealer, en alle boutjes en moertjes hebben wij nieuw gekocht bij ALBEMA alles roest vrijstaal. dit is een paar euro maar roest het ook niet meer! zelf zijn wij zeer tevreden hoe het geworden is!
mdeijkers

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto