[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Rekening rijden!? : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 10:45

Rekening rijden!?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:Rekening rijden!?

Berichtdoor Toontje » 14 jan 2008, 19:21

hoi hoi
mmmmmmmmmmmmmm ik ga daar maar niet over in discussie maar wat betreft alle nederlanders is maar net in welke groep je zit.
Persoonlijke ervaring heeft mij wel geleerd dat ik in de verkeerde groep zit de groep werkende met een ex.
voorbeeld wij scheiden vrouw blijft in het huis wat die heeft een zoon van 17 meneer moet maar wat zoeken maar wel de hypotheek blijven betalen want die verdient veel meer en dan ook nog alle gemeente heffingen want blijft mede eigenaar van het huis .
meneer gaat naar woning bouw huis meneer ow dat inkomen geen probleem kunt u morgen in 1000 euro huur vrije sector he jamaar dat kan ik niet betalen ik moet ook nog dat andere betalen geloof maar niet dat je dan een goedkopere woning krijgt want er word alleen gekeken naar bruto loon.
dus dan maar naar ouders inwonen.
Dan volgende ow u heeft maar zo weinig woonlasten kunt u wel meer aan de bijdrage van uw ex gaan betalen.
dan zeg ik ja er word goed gezorgd voor alle nederlanders is maar net welke groep je zit
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Rekening rijden!?

Berichtdoor 200d automatik 1979 » 14 jan 2008, 19:33

Heren,

Idd zal men ons uiteraard proberen te pakken. Daar ga ik wel van uit ja!

Een brief schrijven als prive-persoon zet gewoon geen zoden aan de dijk.
Zoiets moet je samen met de FEHAC opstellen, dan heb je het een en ander officieel kunnen toelichten aan de overheid over het hoe en waarom wij die vrijstelling zouden moeten krijgen.

Als je dan nog moet gaan betalen heb je een geldige reden om enkele snelwegen plat te gooien/blokkeren! Vervolgens moet je je niet laten intimideren door schadeclaims van bedrijven natuurlijk en je poot stijf houden. Maar goed, wij nederlanders zullen dat niet durven! en daarom worden we gepakt.

Ook zal de overheid weer vals sentiment/afgunst gaan creeren bij mensen die geen oldtimer hebben/rijden , zodat je buren vinden dat ook jij moet gaan betalen.

Verders is rekeningrijden uiteraard geen oplossing voor het fileprobleem, de secundaire wegen zullen weer helemaal volstromen hierdoor. Secundaire wegen waar men zoveel moeite voor heeft gedaan om het verkeer eraf te krijgen.....

gr Ton

@Dionneke, no hard feelings hoor! Ze zullen ons idd niet vergeten, 100.000 oldtimers is volgens mij hetzelfde aantal als de particuliere grijze kenteken auto's toen was....

Post edited by: 200D automatik 1979, at: 2008/01/14 18:37<br><br>Post edited by: 200D automatik 1979, at: 2008/01/14 18:38
200d automatik 1979
 


Re:Rekening rijden!?

Berichtdoor MajikSimon » 14 jan 2008, 23:38

Ze hebben het over 323.000 oldtimers he!!!

EDIT: maar dit is wel incl grofweg 100.000 oldtimer motoren

http://www.ad.nl/autowereld/article1875063.ece<br><br>Post edited by: majiksimon, at: 2008/01/14 22:39
MajikSimon
 


Re:Rekening rijden!?

Berichtdoor Dionneke1963 » 15 jan 2008, 00:00

Wat een rare wending en reacties krijgt deze topic.

Ik doe er eventjes aan mee met weer een reactie:
Hardfeelings? Nee hoor, ik zit niet snel op de kast, maar zit ik er op, dan.......
Oldtimer, hobby, dagelijks gebruik? Bij mij is het eigenlijk voort gevloeid uit bittere noodzaak. Ik ben ook gescheiden en heb twee zoontjes en om er niet al te diep op in te gaan, ik heb een Alfa 156 waar mijn vriendin in rijdt, ik heb een motor die ik graag gebruik met goed weer en ik had een tweede Alfa 156 die dus meestal stil stond, maar die koste me per maand aan wegenbelasting en verzekering 86 euro. Om zo'n 80 euro per maand uit te sparen wilde ik een goede oldtimer rijden. Geen hobby dus en 's winters gewoon dagelijks gebruik. Ik ben van mening dat een goede onderhouden oldtimer gewoon gebruikt kan worden, daar is hij oorspronkelijk toch voor bedoeld?

En om nu precies te weten wat er eigenlijk in de toekomst gaat gebeuren, stelde ik mijn vraag aan postbus 51. Zou ik staks even duur uit zijn, dan rij ik toch ook graag een moderne auto met 2 ton minder op de teller, niet zo roestgevoelig en nog niet zo onderhevig aan slijtage.
Dionneke1963
 


Re:Rekening rijden!?

Berichtdoor Roel280€ » 15 jan 2008, 00:45

Dionneke, ik begrijp het wel hoor. Probleem is dat we niets weten van wat men van plan is (en daarom wilde jij het weten). Ik blijf echter mijn Benz rijden (rijd er nu toch maar weinig in en met de zomer erbij, 6000km per jaar. De Leon TDI doet het veelvoudige en kost klauwen met Euri) vanwege het gevoel, de onthaasting en therapeutische waarde... Misschien dat er straks een wetgeving komt dat praalwagens uit de opstoet de weg op mogen voor niks. Gaan we dan carnavalswagens rijden om de goedkoopte te zijn, of betalen we gewoon en blijven we braaf?
De regering heeft nog geen flauw idee over hoe om te gaan met oldtimers. Inderdaad hebben ze ooit eerder toegeslagen met het grijsrijden voor particuliere bezitters. Eerst kreeg je van die rare uitbouwen boven op je dak van je Rekord Caravan of je 240TD, later werd je alsnog gefopt. Nu was dat ook wel heel goedkoop rijden, maar toch.
Gaat er een te grote groep 'profiteurs' ontstaan (wij dus), dan komen we in het vizier van heer Bos. Mensen die een 1963 E-type rijden, of een Maserati Miura uit '72, die zal het geen bal schelen. Die halen toch wel de tonnen binnen en declareren gewoon een hoger uurgeld.
Makkelijkste oplossing: EERST kwartje van Kok terug en benzineprijs dan omhoog, inclusief houderschapsbelasting. If you drive, you pay! Wat is er makkelijker in te vullen? De gebruiker betaalt, maakr niet uit of je een Alfa 156, een Maybach of een NSU Prinz uit 1971 hebt.
Roel280€
 


Re:Rekening rijden!?

Berichtdoor Bemerbenz » 15 jan 2008, 10:44

Waarom wil bijna niemand inzien dat de wetgever de oldtimer ziet als een voertuig dat niet is bedoeld voor prive mobiliteit (woon/werk verkeer etc.) ? Daarop inhakend is een klassieker autoverzekering ook aan voorwaarden gebonden (er dient een tweede auto te zijn, er is een max. aan het aantal km etc.)

Van mij mogen ze het rekeningrijden invoeren. De gebruiker/vervuiler betaald op het moment dat de auto in beweging is. Het bezit niet belasten, het gebruik wel. Werkgevers zullen navenant de vergoedingen voor woon/werk verkeer gaan aanpassen
Bemerbenz
 


Re:Rekening rijden!?

Berichtdoor jan280CE » 15 jan 2008, 12:22

Bemer

Ik denk dat met deze wending een teer punt geraakt wordt. Of de oldtimer niet bedoeld is voor prive mobiliteit weet ik eerlijk gezegd niet. Ik heb mij nooit in die specifieke wetteksten verdiept. Dat soms het gebruik van een oldtimer daarom wellicht oneigenlijk is wil ik dan ook wel aannemen, maar het is toch een beetje kenmerkend voor de Nederlander om de grenzen van wat mogelijk is te verkennen. Zelf rijden we met de Coupe nog geen 1000 km per jaar, waarvan het leeuwendeel ook nog eens tijdens de vakantie met caravan door mijn dochter en haar gezin opgesoupeerd worden. Het hoofddoel hierbij is het omzeilen van het e-rijbewijs wat bij deze combinatie niet vereist is. Dus eigenlijk ook weer oneigenlijk gebruik.
Mijn grootste bezwaar tegen de km heffing is de herverdeling van de lasten van nieuw naar oud met als motivatie het totale aantal gereden kilometers terug te dringen (vooral tijdens de spits). Dat zal dus betekenen dat ik prive een grotere financieel offer moet brengen om te kunnen blijven rijden en de wat minder bedeelde zal moeten afhaken. Bedrijven zijn over de hele linie wat goedkoper uit. Alleen zo krijg je wat minder auto’s op de weg. Het argument dat werkgevers die verhoging klakkeloos zullen ophoesten geloof ik niet. Werkgevers zijn geen liefdadige instellingen en voor zover ze verder gaan dan het vergoeden op basis van het openbaar vervoer zullen ze dat zeker doorberekenen aan de eindconsument (jij en ik dus).
Daarnaast heb ik moeite met het privacy aspect. Ik zit (hoewel ik niet crimineel ben) niet te wachten op een systeem waarbij een ambtenaar met een druk op de knop kan zien waar en waneer ik ergens geweest ben. Je moet maar afwachten hoe integer men hier op termijn mee omgaat. Gaat het dezelfde kant op als de identificatieplicht die alleen maar in het leven geroepen was om terrorisme te bestrijden en nu te pas en te onpas wordt gebruikt om een target aan bekeuringen te halen? Kortom, het doel is fout, de motivatie is fout, de uitvoering is kostbaar en zorgt voor tweedeling in de maatschappij en lastenverhogingen die zeker bij mensen die het niet breed hebben en zelf geen auto hebben hard aankomen. Internationaal is het ook verkeerd als elk land zijn eigen systeempje gaat ontwikkelen. Hier betalen per kilometer, in België verplicht een vignet, Frankrijk wellicht weer een andere sticker moeten kopen, Duitsland ook een sticker met het verbod om niet overal meer te rijden en ga zo maar door. Nationaal zien we op grond van deze waan van de dag dezelfde ontwikkeling ontstaan.
Parkeerverbod hier, rijverbod daar.
Al met al de eerste stap van een ontwikkeling die verder gaat als wij op eerste gezicht kunnen bevroeden, maar waar ik niet vrolijk van word.

Groet,

Jan
jan280CE
 

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 63 gasten