[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
relais startmotor : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 03:27

relais startmotor

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

relais startmotor

Berichtdoor Coupe280 » 25 okt 2008, 14:57

hallo leden
wie herkent het probleem ??
auto is m110 motor 280C als ik mijn auto start en hij pakt niet bij de eerste keer aan dan laat ik de sleutel terug komen voor een 2 e poging .
maar heel af en toe blijft de startmotor gewoon doordraaien terwijl ik de sleutel al terug gedraaid heb .
wie heeft ervaring met dit gegeven ??? moet ik dit zoeken in het relais van startmotor die blijft hangen of in het contactslot ???
wie heeft zoiets wel eens eerder bij de hand gehad en weet de oplossing voordat ik van alles los ga maken ???
alle ideeen en reacties welkom.
gr tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re:relais startmotor

Berichtdoor GrünBenz » 25 okt 2008, 19:19

Even een testlampje/spanningsmeter aan de startdraad op de startmotor vastmaken,iemand laten starten en kijken of het lampje uitgaat zodra de sleutel wordt losgelaten.Als het lampje gelijk uitgaat weet je dat je kontaktslot goed is,blijft de startmotor echter doorgaan dan moet je die even laten reviseren of vervangen.
GrünBenz

Berichtdoor Benzman 200 » 26 okt 2008, 11:33

Hoi Tonnie,

Wel even je draad van de startmotor los halen ,anders weet nog niet waar de stroom op blijft staan.
Je contactslot kan het doen maar ook je startrelais kan blijven hangen.
Als je de startmotor eruit hebt zou ik hem zelf een keer uitelkaar halen en reinigen,dat is vaak al voldoende.
Bedenk wel dat revisie of ruilen vaak een paar euro's meer kost(dan je lief is).
Alvast veel succes,

gr Sjoerd,
Benzman 200

Berichtdoor Coupe280 » 26 okt 2008, 13:33

grunbenz en sjoerd.
bedankt voor de ideeen .
ik heb zelf meerdere startmotoren dus revisie hoeft niet ,
het ging mij vornamelijk om te weten waar ik het moet zoeken voordat ik startmotor los haal.
dat gaat niet zo heel gemakkelijk bij 110 motor.
maar ik weet nu hoe ik het kan meten dus bedankt hiervoor.
groet tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek