Hier nog een probleempje, Tis mooi weer vandaag geweest dus eindelijk even buiten kunnen te sleutelen

Bij nalopen van de remmen bleek de achterzijde goed te zijn. De voorzijde echter niet zo best.
De rechterklauw werkt goed maar de blokjes klemden vreselijk, wat opschuren en kopervet deed wonderen.
Wat opviel is de dikte van de remschijf, wel erg dunnetjes hoor !!! Maar hij is net ca okt APK goedgekeurd dus zal wel oke zijn.
De linker geeft meer zorgen, de cylinder aan de binnenkant zit vast. en als ik zeg vast dan bedoel ik ook vast.
Er is met geen geweld meer beweging in te krijgen, zit dus al erg lang vastgeroest zo te zien.
De bouten waar de klauw mee vast zat leken wel vastgelast maar met veel kruipolie en heeeeeeeel veeeeeel moeite toch losgekregen. Wat ik ook doe krijg die cylinder niet meer los. moet dus een andere zien te vinden.
Toen kon ik dus ook de remplaat eens goed meten op dikte, de CD gaaft aan minimaal 8,3mm ( nieuw is 10mm) bij mij is hij 7,1mm dus te dun, maar hij is bobbelig dus moet worden afgedraaid. Gevolg is dus veel te dun.
Ben dus met een remrevisie zo langzaam aan bezig, knap balen dus.
Zoek nu dus goede remschijven en een linkerremklauw, heeft iemand die toevallig over ??
Enneeh hoe krijg je die imbusbouten van de remschijf los ??? Man zitten die dingen vast

Wie heeft dit al eens eerder gedaan bij de MB???? Heb wel ooit bij een opeltje dit gedaan maar dat was eenvoudiger.
Ben benieuwd naar jullie ervaring hiermee.
Vr.sleutelgroet
Kees