[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Remmen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:49

Remmen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Remmen

Berichtdoor Gerwin » 18 feb 2010, 14:19

Goede middag,

In januari heeft mijn auto drie weken in de vorst op Schiphol geparkeerd gestaan. Bij het weg rijden zaten de of 1 van de remmen vast. En nee hij stond niet op de handrem. Bij weg rijden poging twee kwamen de remmen los. Hierna zat er een lichte tik in tijdens het remmen, komt volgens mij van links voor. Deze tik werd langzaam minder todat, vanmorgen onderweg naar het werk het lampje van de handrem ging branden.

Nu weet ik het niet helemaal zeker, heb nog niet in boekjes kunnen kijken maar volgens mij houdt dit in dat de remblokken op zijn/vergaan zijn in de vorst Wat is nu wijsheid, blokken remmen alles rondom vervangen of alleen blokken?

Iemand een idee hoe lang het duurt om zelf de blokken te vervangen?

Groet Gerwin
Gerwin
 


Re:Remmen

Berichtdoor ??? » 18 feb 2010, 16:35

Klusje van een uurtje, de blokjes dan he.
Moet je wel even de brug bespreken in Pijnacker.
Heb je je al aangemeld op onze eigen site.
www.bollensleutelclub.nl
Daar kan je de brug bespreken, staat nog niemand op voor a.s zaterdag.
gr Eric ps je hebt een PM !!!
???
 


Re:Remmen

Berichtdoor Govert » 18 feb 2010, 16:52

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 15:29
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Remmen

Berichtdoor Gerwin » 18 feb 2010, 17:02

Goede middag Govert,

Bedankt voor de snelle reactie. Aanstaande zaterdag gaat hij op de brug in Pijnacker. Morgen ga ik thuis kijken in welke staat de remschijven etc zijn. Nu hoor ik net van Eric 300D dat er verschillende diktes remblokken zijn, heb jij misschien enig idee welke er onder een 300D uit 1983 gaan?

Alvast bedankt,

Gerwin
Gerwin
 


Re:Remmen

Berichtdoor Govert » 18 feb 2010, 17:54

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 15:32
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Remmen

Berichtdoor nico 280ce » 18 feb 2010, 19:26

hee gerwin

ik had mijn achterremmen gedaan met schijven achter een uur per kant
wel alles goed reinigen
maar als je besluit om de schoenen van de parkeerrem te doen ben je langer bezig
maar we hebben iemand binnen de club die vind die veertjes leuk om te doen

HE CAMIEL DAAR HEB JIJ TOCH VAN GENOTEN VAN DIE PARKEERREM

ik zou er maar even over nadenken of je de remvloeistof ook vervangt want die vloeistof heeft als nare eigenschap vocht aan te trekken want die blokken vriezen niet zomaar aan je schijf vast
dus denk dat je vloeistof is gaan uitzetten door de vorst

groet nico
nico 280ce
 


Re:Remmen

Berichtdoor Toontje » 18 feb 2010, 20:39

http://w123club.nl/component/option,com ... start,245/

als ik het goed gelezen heb zijn er vanaf de 9de maand 1979 dikkere ingegaan
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Remmen

Berichtdoor Gerwin » 18 feb 2010, 20:48

Govert bedankt!

Rood lampje, oranje lampje.... Ben wel een beetje kleurenblind maar goed kijken zitter er twee lampjes naast elkaar links rem rechts handrem en die brand nu rood!

Vanavond even met een zaklamp onder de kap gekeken. Reservoir remvloeistof zit onder het minimum! Dus morgen ga ik opzoek naar eventuele lekkage... Auto wassen en zaterdag vervangen van de remvloeistof. Blokken zijn nog dik zat ik schat 15 mm dik en schijven zijn bijna niet gesleten als ik door de velgen heen kijk.


1979 klopt is ook wat de Haynes manual zegt, na 79 dikkere blokken!


Bedankt!<br><br>Post edited by: Gerwin, at: 2010/02/18 20:15
Gerwin
 


Re:Remmen

Berichtdoor Govert » 19 feb 2010, 01:28

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 15:38
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Remmen

Berichtdoor JantjeV8 » 19 feb 2010, 08:40

ALs je remmen blijven hangen is er grote kans dat er vocht in je remvloeistof is opgenomen. Als je dan je rempedaal los laat en de klauwen zijn er ook nog eens behoorlijk bij vervuild, blijven de blokken te strak tegen de schijf liggen. Zet je je auto dan voor langere tijd weg, dan gaan de remblokken kleven aan de schijf. Tussen het oppervlak blijft het altijd nat. Normaliter komt er wat vliegroest op de schijf, maar doordat de wind er niet langs kan vreet de roest zich dieper in de schijf.
Ga je daarna rijden, dan zul je bij het remmen een tik voelen bij iedere wielomwenteling, dat is die roestplek in de schijf die iedere keer door de remklauw glijdt.

Let op, dat kan ook aan de binnenzijde op de schijf zitten!

Mijn ervaring is dat als je enkel even de blokken vervangt, je over korte tijd weer met de remmen bezig bent.
Klauwen demonteren, goed reinigen, met de vijl de vlakken waarop de remblokken aanliggen even schoon maken, rubbers beoordelen en zonodig vervangen en dan de zaak meer met kopervet hermonteren. Dan ben je zo 1,5uur per wiel mee kwijt, maar heb je sowieso geen gedonder meer.
Daarna nieuwe remvloeistof er in, even ontluchten en weer een toppertje.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Remmen

Berichtdoor Gerwin » 19 feb 2010, 13:07

Goede morgen,

Weer 10 punten voor govert!

Vandaag met daglicht onder de auto door gekropen. Remslangen punt gaaf, kopperlings cilinder op de bak NIET! Hangen druppels olie aan en er om heen is het rem olie vettig. Cilinder bij pedaal gecontroleerd, prachtig schoon en droog.

Nu vandaag opzoek geweest naar een nieuwe, zowel Benz als brezan bestellen en maandag pas in huis. Dus vanmiddag even verder zoeken, wil hem graag vandaag/morgen hebben. Iedeen zijn welkom natuurlijk ;)

Groet Gerwin
Gerwin
 


Re:Remmen

Berichtdoor Govert » 19 feb 2010, 16:08

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 15:40
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Remmen

Berichtdoor wwwW123 » 19 feb 2010, 16:59

er zijn 2 modellen voor op de bak. 1 model met de boutgaten net iets uit het midden en een model met de gaten in lijn volgens mij. dus even opletten, of gewoon je oude eerst demonteren.
Avatar gebruiker
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1582
Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Remmen

Berichtdoor Gerwin » 19 feb 2010, 19:17

Goede middag,

Ik heb een nieuwe koppelins cylinder voor op de bak. Een 300D uit 1983 heeft een cylindertje met uit het midden geplaatste gaten. Is voor alle leveranciers waar ik geweest ben een raadsel welke je nodig hebt... Uiteindelijk heb ik de cylinder bij Kostwinder en Verhoeven vandaan, lag op de plank.

Wat is de reden dat beide in een keer vervangen moeten worden? Is het zekerheid dat ze sneuvelt als gevolg van een nieuwe op de koppeling?

Gerwin
Gerwin
 


Re:Remmen

Berichtdoor Govert » 19 feb 2010, 20:50

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 15:42
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Remmen

Berichtdoor Gerwin » 19 feb 2010, 21:39

Goede avond,

Morgen eerst de slave cylinder, daarna bestel ik iets goedkoper de master cylinder en wordt hij vervangen! Die rommel wil ik niet in mijn auto hebben...

Groet Gerwin
Gerwin
 


Re:Remmen

Berichtdoor JantjeV8 » 19 feb 2010, 21:49

En het tikken?
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Remmen

Berichtdoor Gerwin » 19 feb 2010, 21:51

Het tikken is nog maar heel licht. Morgen inspecteren en hierna worden de blokken vervangen en eventueel ook de schijven.

Groet Gerwin,
Gerwin
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 95 gasten