[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Remmerij : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:46

Remmerij

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Remmerij

Berichtdoor JesperTichelaar » 29 jun 2013, 17:00

Met al mijn goede bedoelingen was ik gisteren begonnen de 4 remslangen te vervangen door origineel nieuwe en alle remolie te verversen + het controleren van alle klauwen, schijven en blokken.
Beginnend bij de rechter achter klauw ging het gelijk al de verkeerde kant op. Met geen mogelijkheid kreeg ik de leiding los van de slang. Enkele nachten laten inweken in WD40 maar het mocht niks baten.
Verslagen door deze stap en omdat ik mijn auto weer gebruiken moest heb ik alles weer in elkaar gezet en ontlucht.
Toen ik alles weer in elkaar had en met de auto weg zou merkte ik dat het remmen niet geweldig was. Hij remt nu slecht. Hij komt overigens wel gewoon tot stilstand maar als je een noodstop moet maken is het niet voldoende.
In het pedaal voelt het net alsof de eerste paar cm heel makkelijk gaat, dan remt de auto ook wel iets, maar dan opeens halverwege het pedaal is het net alsof ik tegen een stuk beton aan druk.
Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb het rechter achterwiel nogmaals ontlucht voor de zekerheid maar dit hielp niks.
Kan het ook zijn dat de hoofdremcilinder naar zijn knoppen is omdat ik met het ontluchten de complete uitslag gebruikte?
Wie kan mij helpen... :cry:
Lit de lju mar rabje
JesperTichelaar
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Remmerij

Berichtdoor Maikel » 29 jun 2013, 18:47

misschien kan/wil Wiebren je helpen bij club Blesdijke, in Blesdijke.

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek