Beste autoliefhebbers,
Een goed jaar geleden heb ik de W123 300D van mijn grootvader terug van onder het stof gehaald. Tot op heden heb ik daar nog steeds geen spijt van, prachtige wagen.
Op zich is hij in een goede (lees: rijklare) staat maar ik zou hem toch nog willen verbeteren. Hopelijk kunnen jullie mij wat raad geven als kenners, zelf ken ik amper iets van auto's.
De auto is hier en daar wat mat, ik dacht dit op te lossen door hem te simoniseren. Echter is er aan de linkerdeur een stuk lak dat afgebladerd lijkt (zie foto). Ik vermoed dat dit niet op te lossen is door te simoniseren? Het chroomwerk en dergelijke zal ook eens goed gepoetst moeten worden maar dat lijkt me makkelijk zelf te doen.
Linksachteraan, rechtsvooraan en aan de trekhaak zijn er ook roestplekken. Dit oplossen zal enkel kunnen door de stukken/vleugel te vervangen vermoed ik? Waar kan ik terecht voor zulke aanpassingen? Als amateur kan ik dit zeker niet zelf.
Kortom, iemand een idee waar ik iemand vind die deze wagen in orde kan zetten en wat zouden de kosten bedragen? Qua exterieur dan, de binnenkant en de motor zijn reeds in orde. Ik ben afkomstig van Belgiƫ.
Alvast bedankt voor de hulp!