Hoi,
Ben sinds een aantal weken de trotse eigenaar van een 300TD uit 1984. Afkomstig uit Zwitserland, dus ingevoerd en met een lelijk nieuw kenteken, dat is ook het enige minpuntje dat ik kan bedenken op dit moment.
Ben al lang latent besmet met het W123 virus. Mijn vader reed een 200 en 220D en net is eigenlijk de eerste auto die ik na het behalen van mijn rijbewijs heb bestuurd (lucky me). Daarna overgegaan op kleinere auto's, heb je als student, en altijd bij Peugeot gebleven. Maar diesel moest het zijn, ook bij Peugeot, PSA maakt ook prachtige diesels. Mijn laatste auto tot 3 weken geleden was een 407 station met alles d'er op en d'er an. Geen optie onbenut, maar toch.....
Een half jaar geleden kwam een collega van me aanrijden met een mooie witte 300TD. Die was van haar vader en ging in de verkoop. Ik ging even kijken, samen met mijn wederhelft en waren verkocht. Toch even twijfelen en dat was te lang. Die witte TD met rode! lederen bekleding was binnen een paar uur verkocht........Maar vanaf dat moment waren ik en mijn wederhelft overtuigd dat het er toch van moest komen. Mijn vader ingeseind en die is ook op zoek gegaan. Heel wat rotte exemplaren later zag ik ineens een prachtig exemplaar staan bij oldtimermercedes.nl. Wij ernaar toe en waren na het proefritje meteen helemaal verkocht. De Peugeot daar achtergelaten (zwaar financieel verlies), maar een groene metallic 300TD rijker. De auto is onze 'dagelijkse' auto en moet dus betrouwbaar zijn, ik heb geen enkele reden om daaraan te twijfelen!!
We zijn er helemaal gek mee, natuurlijk gaan we op een aantal punten achteruit (airco, parkeerhulp, cruisecontrol, zelfdimmende spiegels etc. etc., ). Maar het geluid van een echte diesel en het dichtklappen van de deuren is fantastisch.......Tevens als het warm wordt doen we gewoon het schuifdak open, ook goed.
Een paar dingen willen we nog wel aan de auto toevoegen. Het ergste mis ik de cruise-control. We rijden vaak buiten de spitsen op rustige wegen. En ik merk dat ik toch te vaak op de km-teller moet letten. Ik ben allergisch voor boetes, koop er liever leuke dingen voor. Tevens let ik beter op de omgeving als de snelheid in de gaten wordt gehouden. Verder wil ik graag dat de kofferbak wordt afgesloten met een rollo. Ben van beroep fotograaf en het is niet handig dat het 'spul' in het zicht ligt. Ben er al achter dat het niet makkelijk is of een (dubbele)rollo te vinden, dus als iemand......
Ben best handig, maar niet in auto's. Ben niet bang om dingen aan te pakken, of het moet echt mijn petje te boven gaan. Dus ik hoop hier op deze site veel te leren, en misschien ook wat toe te voegen.
Groetjes,
Richard
<br><br>Post edited by: groen_300TD, at: 2009/10/05 20:52