[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
richting aan geven : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 00:53

richting aan geven

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

richting aan geven

Berichtdoor MartinHolewijn » 29 dec 2009, 14:10

zelf een kenner van de /8 moet nu ook maar eens om hulp vragen.

dacht gisteren laat in mijn auto eens wassen dus naar de wasstraat gereden auto mooi schoon gemaakt.

voor het wassen deed alles het nog.

dus rij ik weg wil ik bij het stoplicht richting aan geven doet mijn knipperlicht het niet meer.

maar als ik mijn alarm licht schakelaar uittrek doen alle vier de lichten het alleen mijn hendel werk niet zeg maar de rest van de hendel werk wel de ruiterwisser bijv. en groot licht ook.

wie weet wat dit kan zijn.
MartinHolewijn

Re:richting aan geven

Berichtdoor Hans230CE » 29 dec 2009, 17:09

wie weet wat dit kan zijn.

Werk aan de winkel Martin!!!! hahaha

Standaard; zekering??? handel eens inspuiten???<br><br>Post edited by: Hans230ce, at: 2009/12/29 16:09
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor MartinHolewijn » 29 dec 2009, 17:58

maar het gekke is mijn alarm lichten werken wel dus het is geen zekering
en het is van het een op het ander moment gebeurt
MartinHolewijn

Berichtdoor Ruud Janssen » 29 dec 2009, 18:05

hallo
ik wilde net mezelf een antwoord gaan geven en zag deze melding.
bij mij lag het aan zekering 14,die was bijna compleet weg bij de aansluiting in het zekeringkastje.
heb maar gelijk alle zekeringen vervangen.
alles werkt weer naar behoren,de motor sloeg zelfs in 1 tikje aan,heeft ie nog nooit gedaan.
groeten ruud.
zie ook;
viewtopic.php?t=9561&p=121962

Post edited by: ruud janssen, at: 2009/12/29 17:05
Ruud Janssen

Berichtdoor MartinHolewijn » 29 dec 2009, 18:09

ik zal morgen dan toch even een andere zekering er in zetten

maar ik heb een W115 /8 dus is misschien een ander zekering.
MartinHolewijn

Berichtdoor Govert » 29 dec 2009, 18:20

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 16:09
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee

Berichtdoor Ruud Janssen » 29 dec 2009, 20:31

hallo
volgens mij heeft zekering 14 er totaal niets mee te maken,11 en 13 wel.(voorzover mijn duits het toelaat)
en toch was dat de oorzaak van de storing.
ben blij dat ze het weer doen,het tochte zo met de handuitsteken.
groeten ruud
Ruud Janssen

Berichtdoor bluemoon me » 29 dec 2009, 21:42

beste Martin,

Het zou ook zo kunnen zijn,en ik heb dat ook gehad dat de kontaktpuntjes van de richtingsaanwijzer schoon gemaakt dienen te worden.

bij test ook eens proberen de handel niet meteen geheel in te drukken en kijken wat hij dan doet.
Ook nog bestaat de mogelijkheid dat er iets niet helemaal in orde is met je dynamo. Mogelijk door vocht en condensvorming hij even niet de juiste spanning afgeeft waardoor je knipperlicht het niet meer kan doen. Ook dit heb ik gehad. en bij mij moest ik een nieuwe ,gereviseerde dynamo plaatsen. Mogelijk heb je er wat aan.

gr Bram ut Limburg.
bluemoon me

Berichtdoor Jeroen » 30 dec 2009, 01:50

Omdat het optrad direct nadat je door een wasstraat bent gereden gok ik erop dat je ergens een rare vochtinsluiting hebt die nu iets vreemds met de massa doet. Ik zou het vooral zoeken in alle stekkerverbindingen die nat kunnen worden in een wasstraat!. Dus alle bedrading eens goed nalopen. Stekkers loshalen, schoonmaken en droogmaken.

Dit zijn vaak lastige te diagnosticeren problemen. Beetje hi&miss taktiek toepassen. Maar als het echt direct na de wasstraat ontrad, zou ik zeggen 99% kans op problemen met water/vocht op een elektrische verbinding.

Succes ermee en laat weten wat je vindt.

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee

Berichtdoor JantjeV8 » 30 dec 2009, 12:47

Misschien staat 1 van de lampen zelf wel vol water. Je zult niet de eerste zijn met een knipperaquarium.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Keer terug naar Techniek