[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
roest! : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 27 nov 2024, 11:45

roest!

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

roest!

Berichtdoor frank_300tdt » 11 dec 2007, 19:10

beste mensen,


ik heb gisteren mijn 300TD turbodiesel op de brug gehad om de olie te verversen. Goed moment om de onderkant eens goed te bekijken. Ik weet dat de vorige eigenaar wat laswerk heeft laten doen aan de vloerplaten aan de passasierkant achter (beide kanten). Ik had al gezien bij de aankoop dat het oplaswerk was en dat heb ik nu goed kunnen zien. Inderdaad oplaswerk. Tot mijn grote schrik zag ik zowel rechts als links voor bij de balken de binnenkant! Nou ben ik niet bang voor wat laswerk maar hier zat ik niet op te wachten. Ik heb de komende weken echter geen tijd om hier iets aan te doen. Hebben jullie enige tips om het gat te conserveren todat ik tijd heb om er iets aan te doen? Heeft iemand van jullie nog enige tips deze ongelukkige plek onder handen te nemen? Ik heb een plaatje toegevoegd.

gegroet

Frank Nijpels
frank_300tdt
 


Re:roest!

Berichtdoor frank_300tdt » 11 dec 2007, 19:15

Hier de foto, het trouwens aan de achterkant.

gegroet

Frank Nijpels

frank_300tdt
 


Re:roest!

Berichtdoor henklith » 11 dec 2007, 23:02

Hoi Frank, (van de schoonmoeder he?) Frank de foto is wel heel erg gedetailleerd, ik mag zeggen dat ik de W123 redelijk begin te kennen, maar waar dit zit wordt mij niet direct duidelijk.
Groet, henk.
henklith
 


Re:roest!

Berichtdoor frank_300tdt » 12 dec 2007, 01:32

Hallo Henk,

Het zit aan de achterkant onder bij de overgang van de wielkast naar de deur. Je ziet op de foto nog net de ophanging van het achter subframe. Ik kijk zo de balk naar binnen. Ik denk dat ik een deel nethes moet wegslijpen en een nieuw stuk moet inlassen. Ik denk al met al een dag werk voor twee kanten. Ik heb echter tot februarie geen tijd hiervoor. Vandaar mijn vraag, hoe ik de schade kan beperken.

gegroet

Frank
frank_300tdt
 


Re:roest!

Berichtdoor Semrick » 12 dec 2007, 10:17

Als je er nu geen tijd voor hebt om het netjes op te lossen op de manier die je zelf aan aangeeft zou ik er een stukje dakbedekking overheen branden.
Het zit dan in ieder geval weer dicht en je voorkomt daarme dat er de komende maanden (pekel)water in de balken komt met alle schadelijke gevolgen.
In Februari kun je de zaak dan rustig uitslijpen en weer opnieuw inlassen.
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:roest!

Berichtdoor wwwW123 » 12 dec 2007, 10:43

ik zou geen dakbedekking er tegenaan branden, want dat moet je er later weer netjes
af krijgen. zo te zien is ie erg rot.
die paar maanden maakt niet zoveel meer uit voor de rottigheid. wat je evt. kunt doen is fertan er vast in spuiten, dan ga je het wat tegen.
eigenlijk moet je tzt het subframe laten zakken, want anders kun je er niet zo heel goed bij komen.
Avatar gebruiker
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1582
Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:roest!

Berichtdoor JantjeV8 » 12 dec 2007, 11:43

Met een lapmiddel, dakbedekking, butylband (wordt in de bouw veel gebruikt om betonnaden mee af te plakken en is gewoon op rollen van 20cm breed verkrijgbaar) of iets dergelijks, kun je natuurlijk wel voorkomen dat er onnodig veel water binnenkomt wat verderop van binnenuit schade aan kan gaan richten.
De plek zelf daarmee beschermen doe je niet, het staal is aangetast, er komt buitenlucht en dus vocht in, het roesten zal onder de dakbedekking gewoon doorgaan. Maar met een paar maanden wil het niet zeggen dat je auto uit elkaar valt.

Voor het werk zelf maakt het ook niet uit, je moet toch heel die hoek vervangen, het is geen makkelijke plek, voor mij maakt het dan niets uit of ik 10cm uit moet halen of een hele hoek moet vervangen, het werk heb je toch.
Vaak werkt een hele hoek vervangen uiteindelijk nog makkelijker ook, je maakt net wat meer ruimte vrij.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:roest!

Berichtdoor frank_300tdt » 12 dec 2007, 11:54

Ok. Dus: Fertan erinspuiten en afdekken dus. Mijn vrouw vertelde mij vanmorgen dat ze gisteravond toen ze met de auto in belgie was even achter een strooiwagen heeft gereden!@#!!! In het weekeinde eerst maar even schoonspuiten, droogstoken en daarna afdekken.

Bedankt voor de tips

gegroet
Frank
frank_300tdt
 


Re:roest!

Berichtdoor Toontje » 12 dec 2007, 12:40

hoi hoi
gewoon afplakken zal die paar maanden wel meegaan maar je moet er niets inspuiten wat dan straks ook weer kan gaan branden als je gaat slijpen en lassen want dan heb je elke keer vlammetjes
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:roest!

Berichtdoor JantjeV8 » 12 dec 2007, 13:55

Die vlammetjes heb je toch van de fabriekstectyl, wax en bodyschutz.

Altijd mee uitkijken dus.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast