Het is allemaal toch net weer anders.
Ik ben er nog steeds niet helemaal achter, maar de garage waar de auto bij de vorige eigenaar in onderhoud was, heeft een tipje van de sluier kunnen oplichten al wisten ze ook niet meer precies hoe de vork in de steel zit. De vorige eigenaar was nogal een hobby-ist en heeft van alles zelf aan elkaar gefreubeld.
Aldus de garagist
In eerste instantie ging het klokje defect. De eigenaar van de Benz heeft de cockpit verwijderd en de 3 delen los gehaald. Daarbij is de printplaat van de benzine/oliedruk/temp beschadigd geraakt. Nu ik diverse andere ccombi-intsrumenten op marktplaats e.d. voorbij zie komen, zie ik nu pas goed wat voor bende de printplaat bij mijn W123 eigenlijk is. Ik heb de doorverbinding van de 2 aansluitingen op de stekker achterop weggehaald. Vooralsnog werkt alles nog, maar ik heb geen verlichting meer in de cockpit. (wordt nog aan gewerkt, vermoedelijk is een contactbaan slecht/doormidden).
De rode kabel van de schakelaar van de alarmlichten gaat naar een aansluitblok voor een DIN-radio!! Van daaruit gaat, (ook weer een rode) naar de (vermoedelijk) automatische antenne. Ik heb de kabel een eind kunnen volgen, maar helemaal zeker ben ik nog niet.
De rode kabel bij de achterlichten (dus inderdaad niet het remlicht) is doorverbonden naar de kentekenplaatverlichting. Ik was op het verkeerde been gezet, omdat ik overal rode kabeltjes tegen kwam.
Ik kom er denk ik wel aan uit, maar wat een hobby-ist zeg om overal dezelfde kabel voor te gebruiken.
Ik begrijp het als jullie het niet meer helemaal snappen. Ik moet het ook even laten bezinken. Stap voor stap komt het goed