Hallo allemaal,
Op zeer korte termijn ga ik met mijn 240D beginnen aan een reis door Europa & het Midden Oosten (Syrië, Jordanië, Egypte, Libië & Tunesië). Het lijkt me leuk om mijn ervaringen te delen op het forum!
Achtergrond
April vorig jaar postte ik een vraag: "Welke aandachtspunten bij kopen van je eerste W123". Ik was van plan een W123 te gaan kopen. Met de tips uit het forum kocht ik een . Helaas, die auto heeft me niet heel lang plezier gegeven: de motor begaf het. Nog bij Harry van KlasseKlassiek geweest, maar ook hij kon deze auto niet voor een schappelijk bedrag fixen. Lang getwijfeld of ik een nieuwe motor op de kop zou tikken, maar ik heb uit eindelijk besloten om een hele nieuwe auto aan te schaffen.
Via het forum heb ik uiteindelijk een hele mooie 240D gevonden:
Mijn pas aangeschafte Rauschsilbere 240D uit 1980. van forumlid JantjeV8.
Reisplannen
Ik heb met mijn baas kunnen regelen dat ik 3 maanden onbetaald verlof kan opnemen. Dat verlof gaat op 22 september in. Vanaf de week van 22 september ga ik samen met mijn vriendin beginnen aan een reis door Europa & het Midden Oosten.
Dit is grofweg de route die we gaan rijden:
We cruisen eerst op ons gemak in een paar weken door Europanaar Istanbul. Van daaruit rijden we door Turkije naar Syrie[/b[] en zakken we nog verder af naar Jordanie (zie ook het trouwens!). Vanuit Jordanie« pakken we de boot om in Egypte te komen. Het verkeer schijnt in Egypte nogal heftig te zijn, maar als we daar heelhuids doorheen komen vervolgen we onze reis door Libie. Ben benieuwd hoe de bureaucratie van Libië zal zijn want dat land kom je niet echt zomaar in als ‘independent tourist’, maar dat komt vast wel goed. Vanuit Libië gaan we door naar Tunesië waar we de boot pakken om naar Frankrijk te varen. Vanuit het Frankrijk is het alleen nog even terugrijden naar Nederland. Verwachting is dat we ergens midden / eind december weer terug in Nederland zullen zijn.
Mooie route toch?
Een beetje W123 moet zich in deze landen wel thuis voelen toch?
. Ik heb er zin in! Als jullie het leuk vinden zal ik af toe wat foto's posten van mijn auto op bijzondere plekken.
Post edited by: Losttraveller, at: 2008/09/13 21:48