door sees » 25 feb 2008, 18:57
hallo beste mensen
ik heb hier voor u een verhaal wat aan de ene kant lachwekkend is en aan de andere kant beschamend
het probleem heb ik gevonden
ik heb het diff eruit en op de werkbank gelegd,aan allebij de assen gedraaid maar hoorde verder geen rouw geluid
dus ik denk de tussenas
ik draai aan de tussenas en hoor een schurend geluid
ik schijn met mij looplamp verder naar achter en zie een bout uitsteken.
wat is nou het geval ,ik heb de zijkant inmekaar gehad en gerepareerd
twee deuren ,een tussenstijl met een stuk kokerbalk
alles gespoten en afgebouwd de bodem paar plaatjes ingelast en alles afgewerkt
stoel rechts erweer ingebouwd en strippen weer op de deuren gezet maar op een gegeven moment had ik in het dasbaordkastje nog een bout over en dan heb je achter de rechterstoel een bevestiging link aan de tunnel zitten van de stoelslee
ik kon eigenlijk niet geloven dat het die bout was,maar hij paste en hem hem daarmee vastgezet
en met het verder kijken onder de auto en aan de tussenas draaiend zag ik dat hij daar tegen aanliep en kon precies zien dat hij hem daar geraakd had
het gekke is dat we er toen mee weggeweesd zijn in een straal van 5 km en toen niks gehoord hebben en twee weken later weg wilde rijden en toen dat schurend geluid hoorde kon het ook niet goed plaatsen ,
was haast verzekerd van het rechter achterwiel
na alles goed schoongemaakt te hebben en remblokken vernieuwd en alles wat we uitgeprobeerd hadden zoals steekassen eruit en draaien en denken dat het uit de diff komt en zoniet de tussenas
nu is het zo dat ik er verder niet ver meer mee durfte rijden
maar als hij op een brug had gestaan had het te zien moeten zijn geweest
nu moet ik het diff en de hele mikmak er weer inbouwen
maar heb er een hoop van geleerd ook om een diff te verwijderen
ik wil sportief blijven en schaam me er eigenlijk niet voor maar achteraf is het wel dom
ik wilde jullie dit toch laten weten
en jullie allen bedanken voor de suggesties en voor het meedenken
hartelijk dank en groeten kees