[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
rubber hoezen steekas vervangen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 14:00

rubber hoezen steekas vervangen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

rubber hoezen steekas vervangen

Berichtdoor johnbu » 15 jun 2007, 17:00

Ik ben van plan de 4 hoezen van de steekas te vervangen en vraag me af of ik de gehele as moet uitnemen.
Volgens mij moet het ook mogelijk zijn de as aan de wielzijde los te maken en zo de hoezen van beide zijden te plaatsen.
Ik heb het dan wel over de universeel hoezen die met een expander op luchtdruk geplaatst kunnen worden.
Heeft iemand hier ervaring mee??
johnbu

Antwoord:rubber hoezen steekas vervangen

Berichtdoor Karaca10 » 15 jun 2007, 22:47

hoi,

dat kan inderdaad wel. ik zelf heb differentieel met assen er volledig afgehaald. je kunt zelfs de homokineten aan de wielzijde eraf tikken. en zodoende kan je er ook bij aan de diff zijde. heb orginele hoezen gebruikt die niet rekbaar waren en er zo opgezet.

succes
Karaca10

Berichtdoor Wiebren240D » 16 jun 2007, 00:23

Hallo Johnbu

ik denk dat het een karwei word.

als je de assen onder de auto laat zitten denk ik word het moeilijk als je de assen eronder vandaan hebt kun je er veel makkelijker bij.

en wat voor werk is het nu even de olie uit de cardan laaten loopen je moet het toch op vangen als die heel oud is gelijk vervangen voor nieuwe zijn al genoeg cardanen die herrie maaken gooie vind je bijna niet.

ik denk dat het een karwei is van een uurtje of 3 ben je klaar kun je ook nog rustig tussen door koffie drinken

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor johnbu » 16 jun 2007, 10:52

Bedankt voor de reacties, ik heb mijn plan bijgesteld ik ga de assen er onderuit halen.
Wat is beter de originele hoezen of de flexibele universele of maakt het geen verschil,
ik begrijp dat bij het plaatsen van de originele hoezen de homokineet eraf moet??
En heb ik nog een pakking voor het diff nodig als ik die open maak?
johnbu

Berichtdoor 1111 » 16 jun 2007, 11:21

Om het diff. dicht te maken heb je vloeibare pakking voor nodig.
Ik heb geen ervaring met de hoezen.
Wat is het prijs verschil?

Karaca 10 heeft de homokineet eraf gehaald om zo de originele hoezen die niet rekbaar zijn er op te zetten.

Universele zijn misschien wel rekbaar maar daar heb je denk ik wel weer een spreider bij nodig om ze erop te krijgen.

Gr Arie van schie
1111
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
LPG: Nee

Berichtdoor Rob Holewijn » 16 jun 2007, 17:05

Om ze echt te vervangen zoals het moet, is bijna geen beginnen aan. je moet heet metaal doorsnijden nieuwe hoezen er om en met een spciaal stuk gereedschap de boel weer om velsen.
Er zijn 2 mogelijk heden om het simpel en goed te doen.
Er zijn hoezen te koop die door midden zijn en die je met een speciale lijm aan elkaar kunt lijmen.
En je kunt de hoezen er met een expander om (laten)zetten.
Bijde mogelijkheden zijn prima te doen.
Rob Holewijn

Berichtdoor Mart49 » 12 jul 2007, 01:10

Beste Rob,

Waar zijn die deelbare hoezen te koop.?

Mart
Mart49

Berichtdoor Desje » 12 jul 2007, 04:53

jah dat wil ik ook eens weten. dat is wel handig zeg dat bespaart veel werk.
waar haal je die ???????
mvg
desje
Desje

Berichtdoor Toontje » 12 jul 2007, 07:26

hoi hoi
die kan je bij een bedrijf kopen wat auto materialen verkoopt.
Groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja

Berichtdoor Rob Holewijn » 12 jul 2007, 09:35

Puh, daar vraag je mij wat.

Maar bel eens met de Lasaulec bij je in de buurt, het lijkt mij sterk dat die dat niet hebben.

Als dat zo zou zijn, en je wilt ze hebben geef ik je wel ons klantnr. dan krijg je de garage korting.
Rob Holewijn

Berichtdoor Citrobenz » 12 jul 2007, 20:30

Met die deelbare hoezen hebben wij slechte ervaring. Ze gaan op den duur erg snel stuk.
Dat wij die hoezen gebruikten is al wat jaren geleden, misschien zijn ze nu beter.
Originele hoezen blijft toch het beste.

succes
Henk
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976

Berichtdoor Mart49 » 12 jul 2007, 20:53

Ik heb is bij Lasaulec op de site gekeken maar komt niet voor in het program.

Dus als iemand weet waar je die kan kopen, dan graag even hier vermelden.

Groet,

Mart
Mart49

Berichtdoor Rob Holewijn » 12 jul 2007, 21:44

Bel maar wat ze niet hebben kunnen ze bestellen voor je.
Als je er niet uit komt laat het dan weten dan ga ik voor je op zoek.
Rob Holewijn

Berichtdoor Bing17 » 13 jul 2007, 00:17

Ik moet ook nog een stel nieuwe hoezen, valt er niet wat te regelen in een weekendje?:whistle:
Bing17

Berichtdoor Wiebren240D » 13 jul 2007, 00:42

Hallo jongens

gewoon een stuk of wat auto sloopers af zoeken en dan vooral naar de W115/114 zitten vaak nog gooie assen onder met de bij behoorende hoesen in de gooie staat

maar hier is al veel meer over geschreven even zoeken op de syte denk ik

maar 9 september is er weer een onderdeelen markt in Utrecht als ik nog een een paar assen voor die tijd nog een hand vol assen koop neem ik ze wel mee komt wel goed.

maar ik zeg als je ze tegen komt ergens en er zit geen ruimte op gewoon koopen want het is niet een mooi klusje om er een paar nieuwe hoezen op te zetten

en ja ik ben al op zoek naar zo een apperaat om die hoezen erop te zetten komt in de toekomst ook wel goed
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja

Berichtdoor Mart49 » 13 jul 2007, 01:07

Ik ga het is proberen met bizon rubber repair, want ik heb er maar een paar kleine scheurtjes in zitten.
Dus als het dicht zit is het oke voor de apk.
Mart49

Re:Antwoord:rubber hoezen steekas vervangen

Berichtdoor Mercedennys » 24 sep 2007, 16:40

Dag allemaal,

Ik heb afgelopen weekend ook mijn steekas hoezen moeten vervangen, linksachter.

Kosten voor nieuwe hoezen, rubbers eigenlijk, waren 60 euro per stuk. Niet goedkoop dus, alleen al 120 euro voor materiaal.

Je merkt dat je ze moet vervangen als je een soort geklop onder je auto hoort en je meestal ver van huis bent.... Dus, rijd voorzichtig naar huis, max 80km, en dan (laten)vervangen.

Inderdaad, het differentieel wordt hiervoor losgehaald, steekas gereviseerd met nieuwe rubbers, en teruggeplaatst. Daarna krijgt het differentieel een nieuwe (flexibele) pakking zodat e.e.a. weer als nieuw is. Zie foto.

De andere steekasrubbers zijn ingespoten met siliconen om ze soepel te houden. Mij is aangeraden preventief deze steekhoezen te vervangen. Anders kan het later nog duurder uitvallen. Eerst maar even sparen..

Op de foto is te zien dat ook meteen mijn achterveren zijn vernieuwd.

Al met al dus een behoorlijke ingreep op mijn achterkant maar we rijden weer (gerustgesteld en als nieuw...en arm...)

Mercedennys

Re:rubber hoezen steekas vervangen

Berichtdoor wwwW123 » 27 sep 2007, 14:18

weet iemand of je nu wel of niet nog van die deelbare hoezen kunt kopen en waar enz.enz.
ik heb het hier in de buurt bij een grote zaak gevraagd, maar die zeggen ze niet meer te kunnen leveren.
hoeveel werk is het nu echt in uren per kant/as/helft? enz.
ben benieuwd, groet, hanco
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor marco123 » 27 sep 2007, 16:06

hallo, deelbare ashoezen zijn nergens meer tekoop, dit werkt ook voor geen meter, ze gaan zeer snel weerlos, dan kan je beter een universele rek-hoes kopen.

groetjes
marco
marco123

Berichtdoor Rob Holewijn » 27 sep 2007, 19:15

Als het echt snel moet voor een APK!!!!!!!!!!!!
Neem er een van een as die nog heel is, of zo goed als heel.

Snij hem voorzichtig in de lengte door. Maak hem goed schoon en plak hem weer mer seconde lijm gaat perfect.
Ik heb deze topic al lang niet meer gelezen en zal eens kijken naar die hoezen. Ik heb trouwens nog assen liggen van een 114, die paasen volgens mij ook.
Maar als je die assen er onderuit haald is er toch wel een garage bij je in de buurt die van die rubbers er om heen kunnen leggen met een expander?????
Rob Holewijn

Volgende

Keer terug naar Techniek