MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 23:49

Ruitenwisser motertje stuk?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Ruitenwisser motertje stuk?

Berichtdoor Fonskew123 » 14 feb 2007, 22:36

De ruitenwisser achter bij mijn 300TDT gaat suuuuuperlangzaam (alsog ie door stroop heen moet). Heeft iemand enig idee hoe dat kan. Is de moter stuk. Zoja waar zit dat en zijn die 2e hands verkrijgbaar?

Thanks

Fonz
Fonskew123

Antwoord:Ruitenwisser motertje stuk?

Berichtdoor Mercedennys » 15 feb 2007, 23:36

Ha Fonske,

Sja, de motor zit natuurlijk in de achterklep ;-) Met zo'n drie bouten vast en kun je er vrij eenvoudig zelf afhalen.

Als je dus ergens op de sloop een tweedehands motor kunt vinden kun je die eenvoudig zelf monteren.
Bekleding eraf halen (plastic onderstrip onder de achterklep eraf halen, dan heb je toegang tot je achterklep. Drie bouten loshalen. Daarna kun je de motor eruit halen, hij zit in een soort stalen huls.

PS Eerst natuurlijk de wisser aan de bovenkant eraf schroeven. Aan de onderkant bij het raam zit een soort grote ronde paperclip. Deze moet je inknijpen zodat de motor los komt van het raam. Dan kun je de motor verwijderen en de nieuwe monteren.

Maarre, als ie het nog een beetje doet zou ik eerst eea (laten) doormeten voordat je gaat breken/vervangen.

Als je in de buurt van amsterdam woont heb ik nog wel een adres voor je die je kan helpen. stuur dan een pm naar mercedennis@chello.nl

Succes,
Mercedennis
Mercedennys

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto