Elders op het forum heb ik al aangekondigd dat ik binnenkort mijn nieuwe auto zou voorstellen. Het is een 300D geworden. Helemaal uit Spanje met 244000 op de teller. Tsja dit klinkt avontuurlijk maar ik heb de auto gewoon hier in de buurt gekocht, Hengevelde om precies te zijn. Eigenlijk was ik al een tijdje aan het kijken naar een mooie T (diesel). Toen mijn auto (nee niet de sahara gelbe 200 maar e polo variant) werd aangereden was de baan vrij om eens serieus te gaan kijken. Ik had een paar voorwaarden namelijk hij moest betaalbaar zijn en technisch in orde. Wat werk aan de carrosserie vond ik niet zo erg (tenzij helemaal doorgerot). Na een tijdje rondgekeken te hebben besloot ik die T maar weer uit mijn hoofd te zetten. Deze zijn wel te koop voor een redelijk bedrag maar dan moet er toch echt wel veel aan gebeuren. Een sedan zou het dus worden.
Op een avond heb ik contact gezocht met Bartolo66 (hier wel bekend met zijn 200D project). We zijn op een zaterdagochtend eens een aantal auto's gaan bekijken waaronder de 300D. We waren beiden enthousiast. De bodem is keihard, de carrosserie is niet perfect (zit o.a. Een deuk in het rechter voorscherm en wat plekjes die aandacht nodig hebben, niets schokkends). Er zat wel een tik in de motor, dit bleek een verstuiver te zijn die niet helemaal goed was. Overigens lekken twee van de verstuivers nog steeds (hier wordt a.s. Dinsdag naar gekeken). Ook heeft de auto een wat scheurend geluid bij het optrekken. Na het vervangen van een hardyschijf was dit trouwens al veel beter maar ik ben nog niet tevreden. Het kan volgens mij geen kwaad het is hooguit soms wat irritant. Ik heb trouwens gisteren nieuw deurhendels (binnenkant voordeuren) gemonteerd die hingen op half zeven. Op het topic van toontje (ontmanteling 240TD) precies kunnen zien hoe het in elkaar zit.
De auto heeft een aantal leuke extra's zoals airco (een afwachten hoe deze functioneert), elektrische voorramen en een vijfbak.
Het overigens een prachtig gezicht twee W123's onder de carport!!!