[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
schanierbakken : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 16:47

schanierbakken

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

schanierbakken

Berichtdoor Emile » 01 aug 2007, 19:13

Zoals zovelen had ik ook water in de auto nu is er het een en ander gelast en zijn de ontstane roest gaten in de wielkasten weer mooi dichtgelast.Nu ben ik bezig met de scharnierbakken en vraag ik me af hoe deze 100% waterdicht te krijgen.Ben al flink aan de slsg geweest alles goed ontroest fertan,primer,afdichtingskit.Is de schanierbak normaal 100% waterdicht .Ik heb het nog niet getest maar ik vroeg het me zo af omdat ik niets vond in de schanierbak voor de behandeling maar toch water binnen kreeg toen ik een jerrycan water storte in de schanierbakken.Tips en suggesties zijn dus welkom

Groet,Emile(Amsterdam)
Emile

Antwoord:schanierbakken

Berichtdoor Hans230CE » 01 aug 2007, 19:47

Waterdicht kan je die niet krijgen,wel zorgen voor een goede afwatering dat moet je doen. Ben toevallig vandaag in de weer geweest met Benzie, gewassen gestofzuigd dashboardclean etc etc. Toen ik met de spuitlans in de hand stond, gewoon even de scharnierkasten uitgespoeld. Volgens mij heb je weinig problemen met die dingen als je ze gewoon om de maand uitspoeld, ook de afwateringkanalen van het schuifdak een doorgegaan met een ijzerdraad en dan met een plantengieter een beetje water doorgegoten. Dit alles op regelmatige basis zorgt dat je veel problemen kan vermijden, zeker hier aan de kust, we hebben vorige week weer een storm gehad DUS een zoutlaag op mijn voiture. Ik durf mijn karretje ook op regelmatige basis eens wassen met water en een scheut petroleum, dat geeft op die plaatsen een vetlaag.

Tja je probeert vanalles om het ding in goede staat te houden

GTZZ Hans
van ant zeeje
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Emile » 01 aug 2007, 20:40

Hoi Hans

Dat dacht ik dus al maar waar komt die afvoer van het schuifdak eigenlijk uit?
Emile

Berichtdoor Hans230CE » 01 aug 2007, 22:03

Bij een coupe!!!!!!!!!!!!!!
Die vooraan komen bij mijn weten in de deurstijl uit. Deze van de achterkant in de ventilatieroosters achter de ruit. Die van de scharnierbakken in de voorste spatschermen. Ik zal eens een paar foto's maken volgende keer, nu is Benzie pas gewassen en maak ik hem niet meer nat. Eigenlijk geef je me daar een idee, de obiglatoire fotoreportage, stom dat ik daan nog niet heb aan gedagd. Je doet dit eigenlijk met een zeiknatte wagen, dan loopt er altijd water uit alle mogelijke plaatsen.

Die reportage - belooft. Voor ik hem was, en dan met het speciale "ijzerdraadje dat ik hiervoor heb, eigenlik een gewone geweven staaldraad

GTZZ H v a z
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto