[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
schokbrekers : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 16:48

schokbrekers

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

schokbrekers

Berichtdoor Tim » 11 maart 2006, 19:13

Hallo,

Heb net mijn Mercedes terug van een beurt en nu werd er mij verteld dat er achter nieuwe schokbrekers op moeten. Kan iemand mij een beetje advies geven over welke ik het best er op kan laten zetten en misschien een inschatting kan maken over de kosten?

bvd Tim
Tim

Antwoord:schokbrekers

Berichtdoor michel » 11 maart 2006, 19:40

Tim,
Toevallig heb ik er 2 weken geleden nieuwe ondergezet. Orginele van Mercedes kosten je E109,ex per stuk. Ik heb er 2 van APS gehaald, kosten E68, incl per stuk. Het is heel goed zelf te doen. Geen speciaal gereedschap nodig, alleen een paar ring en steeksleutels. Met een uurtje was ik klaar.
Michel
michel

Berichtdoor Robert » 12 maart 2006, 00:49

Ja dit zijn “gewoneâ€? schokbrekers, deze kosten ongeveer rond de €100 EX BTW per stuk, ik heb niveauregeling op de achteras, dus ik mocht € 284,- ex BTW per stuk betalen, is vindt ik wel een groot verschil, maar goed ik wil hem origineel houden, en dan mag het een paar centen kosten toch ( gaan waarschijnlijk ook weer 27 jaar mee)

Groet en succes met wisselen Robert.;)

Robert

Berichtdoor MajikSimon » 12 maart 2006, 01:46

is idd heel goed zelf te doen

ik hoop dat je geen nivo regeleing hebt want die prijzen hierboven vind ik wel heel veel..
MajikSimon

Berichtdoor Tim » 12 maart 2006, 12:29

mooi, ben ik weer op weggeholpen. Bedankt allemaal voor de snelle reacties.

groeten Tim
Tim

Berichtdoor Weizengelb » 14 maart 2006, 09:44

Het enige probleem wat wel eens optreedt is dat de 2 bouten aan de onderkant door roest afbreken. da's lastig want dan moet je ze eruit boren en nieuwe draad tappen. Spuit er dan eerst wat kruipolie op en laat dit een uurtje intrekken (evt. ook op de bovenkant van de bout door de veer).

gr.
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor JeroenW » 15 maart 2006, 21:07

Beste Tim,

Ik heb vorig jaar twee nieuwe orginele gasgevulde Bilsteil schokbrekers gekocht bij www.jaaphavik.nl in Purmerend en ik was daar dacht ik €120 voor kwijt dus dat valt wel mee volgens mij.

Succes!!
Groeten Jeroen
JeroenW

Berichtdoor w201190mercedes » 28 maart 2006, 17:57

voor de originele hydro schokbrekers valt dat wel mee.. de hydro schokbrekers van de W126 en de W201 typpes zijn origineel veeeeeeel duurder!!

hydro schokbrekers zijn alleen kapot als ze lekken. als ze te hard zijn geworden zijn de veer bollen kapot.

ik heb onder mijn W123 ook gelijk 4 nieuwe schokbrekers geplaats origineel Mercedes 85 euro inclusief bij een dealer in duitsland.. en hij rijd echt vorstelijk!!! niets boven goede schokbrekers!!!
w201190mercedes

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto