[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Schone handen!:woohoo: : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 06:43

Schone handen!:woohoo:

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Schone handen!:woohoo:

Berichtdoor janbenz1 » 27 jul 2006, 11:15

Wanneer je bezig bent in de garage o.i.d. en je hebt heerlijke vuile handen, en je wilt niet iedere keer in huis om handen te wassen?

Pak een spuitbus remmenreiniger, spuit hiermee je handen in en woallah, alle vuil verdwijnt voor de zon.B)

Werkt perfect, ik gebruik het ook om olie aan de buitenkant van de motorblokken te reinigen.
Kun je gemakkelijk de lekkage's opsporen.

Veel succes.
Groetnis fan Jan, Út Drachten.
janbenz1

Antwoord:Schone handen!:woohoo:

Berichtdoor superW123 » 27 jul 2006, 23:13

alleen wel oppassen met die remmenreiniger als je wondjes hebt, anders is het zeker woohoo........:woohoo: :pinch:
superW123

Berichtdoor Wiebren240D » 27 jul 2006, 23:40

hallo Jan

ja een leuke uitvinding ik doe het alleen als ik het micro filter van mijn W114/115 schoon maak met remmen rieniger schoon maar ik heb die bussen dan wel niet voor de hoofd prijs maar toch het blijft duur handen schoon maaken vind ik haal maar een paar bussjes bij de ACTION is veel goed kooper en daar bij ik heb wel een klein was tafeltje in mijn hokje met een bus zeep 1 druk op de knop is genoeg maar we doen toch 2 keer of niet

groeten Wiebren Nieuwenhuis tel 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor janbenz1 » 27 jul 2006, 23:43

Dat is ook zo wiebren, maar als je snel iets moet is het wel handig.
Ben vandaag ook even naar de action geweest, en bepaalde voorraad poetsdoeken, zeep, etc aangeschaft.

Groet Jan.B)
janbenz1

Berichtdoor Wiebren240D » 28 jul 2006, 00:23

hallo Jan

ik kom zelf wel geregeld bij action maar ik ben zelf niet echt een man om een ander zijn auto te onder houden ik ga zelf 2 keer per jaar om de olie te verversen naar de bevriende garage houder en meer wil ik niet van die klein zelfstandige eisen maar ik kom straks na de warmte kan ik echt niet tegen met mijn kwaalen maar hij helpt mij wel om die 5 bak er onder te krijgen

groeten Wiebren nieuwenhuis tel 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Rob Holewijn » 28 jul 2006, 16:16

Gebruik het niet te veel het is erg schadelijk en wordt door het bloed opgenomen.
Rob Holewijn

Berichtdoor Ton » 29 jul 2006, 13:06

Ja, dat wou ik net zeggen. Wij zijn niet van ijzer gemaakt, je huid zal er niet direct van beschadigd raken (hoop ik), maar is wel poreus. Agressieve goedjes gaan er dwars doorheen. Beter om handschoenen te gebruiken als je geen vieze handen wilt krijgen.
Ton
Gold Boarder
Gold Boarder

Berichtdoor MarceldB » 05 aug 2006, 12:04

Ik gebruik van die speciale monteurshandschoenen. Die hebben een siliconen laagje aan de binnenkant van je hand. Werkt perfect. Omdat ze nauw op de hand aansluiten, heb je nog een goed gevoel.

Als ik wel vuile handen heb, dan gebruik ik gewoon een goede handreiniger. Is veel beter voor je huid. Wat wel meespeelt is dat ik een gevoelige huid heb op mijn handen.
MarceldB

Berichtdoor Mercedes W123D » 05 aug 2006, 15:07

Hallo Jan,

Het beste kun je je handen voor het sleutelen dun insmeren met uierzalf ( de bruine versie) of roaal met een goede handcreme, zorg vooral dat het spul ook onder de nagels komt. Hierdoor kan het vuil niet in de huid trekken, en maakt het afwassen van de vuiligheid een heel stuk gemakkelijker. :P

Groet Pierre
Mercedes W123D

Berichtdoor mdeijkers » 05 aug 2006, 20:26

wat jan zegt klopt! ik doe dit zelf ook wel eens, bv als je met tectyl bezig bent en je moet bv de telefoon pakken... ff remenreiniger en je handen zijn snel schoon! geweldig spul :) maar ik was me er niet elke dag mee omdat het goed werkt ;) puur als je het net ff nodig hebt om je handen schoon te krijgen en niet in de buurt bent van een kraan e.d. :)
mdeijkers

Berichtdoor Robert » 06 aug 2006, 00:19

Ja, en als je koffieprut en vloeibarehandzeep gebruik worden je handen gegarandeerd schoon. Koffieprut schuurt nl.:ohmy: (net zo iets als "zandzeep", maar dan goedkoper):P

Groet Robert. ;)

Robert

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto