[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
schurend geluid bij maximale stuuruitslag naar links : Techniek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 00:56

schurend geluid bij maximale stuuruitslag naar links

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re: schurend geluid bij maximale stuuruitslag naar links

Berichtdoor Stanley 300D » 27 aug 2011, 16:44

Hey Gerwin,

Ben er toevallig vandaag weer mee bezig geweest... heb de Mercedes tijdje noet gebruikt, werk in het buitenland en vakantie... Maar denk nu dat ik weet wat het is. Het werd nl ook erger. En ook als ik maar een klein beetje stuurde, en zelfs als ik gewoon recht optrek. Maar wat ik denk dat het is. Is dat de fan tegen zijn omhuizing aankomt. En dat komt dan volgens mij weer omdat de motordempers op zijn. Dus eerst zakte waarschijnlijk de rechter alleen erg door... nu zakken ze allebei erg door. Of dempen niks meer, waardoor als je optrekt het motorblok net een beetje teveel knatelt, en daardoor de fan tegen zijn omhuizing aanloopt. Zie daar ook schaafplekken. Dus ga die maar eens vervangen. En hopelijk is dat het dan...

de Groet'n Stanley
Stanley 300D

Berichtdoor Trouwkoets » 27 aug 2011, 17:52

@Stanley: Dit is een mooi verklaring. Goed speurwerk!
@Gerwin: Dit duidt erop dat de auto volgens mij niet in de middenstand van het stuur is uitgelijnd.

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor Stanley 300D » 08 sep 2011, 14:06

En.... het is weg! Na heel lang zoeken en proberen is het eindelijk weg! Nu nog wat andere dingen doen.... auto trilt bij ongeveer 100/110 km per uur. Wielen al 2 keer laten balanceren, uitgelijnd... Dus dat is het niet. Banden zelfs vervangen, moesten toch. Nu denk ik er aan dat misschien mijn cardanas gebalanceerd meot worden... Heb vorig jaar mijn cardanaslager vervangen, en toen is het denk ik niet helemaal goed terug gezet. De as dus. Dus die maar eens uit laten balanceren. Hoorde dat dat ergens in Hoogeveen kon, op de auto dus. Dat is wel zo handig denk ik. Heeft iemand een telnummer, adres...?

De groet'n Stanley
Stanley 300D

trillen, trillen, trillen....

Berichtdoor Stanley 300D » 11 okt 2011, 17:49

Ben dus paar weken geleden naar Hoogeveen geweest. Bij Klaas, doe dus daar bij Terberg werkt. Is een eindje rijden maar dan heb je ook wat. Hij heeft eerst na een paar bakkjes koffie.... de cardanas eerst maar eens goed gezet. Achterste gedeelte zat niet op de plek in het voorste gedeelte... Heb destijds lager vervangen, samen met vriend.. en die stond aan die kant. En hij heeft hem er gewoon in gestoken. Je moet ook alles zelf doen....

Daarna heeft hij nog gekeken of hij gebalanceerd moest worden. En dat hoefde dus niet, Was nog perfect in balans. Wel raadde hij aan om het rubber onder mijn versnellingsbak te vervangen.. Dat zou wel eens de oorzak van het trillen kunnen zijn. En mijn linkerachter wiel, of de velg zit een slag in volgens Klaas. Dus deze ook vervangen zei hij.

Nu heb ik het rubber vervangen, dat scheelde wel iets in het trillen, maar de motor loopt nu "raar"... Maakt meer herrie, en lijkt wel een meer lawaai te maken. Het trillen is hier dus ook niet mee opgehouden. Lijkt wel alsof hij "rauwer" loopt. Weet niet hoe ik dit het best kan omschrijven. Ook trilt hij vooral als hij stationair staat te draaien... Dat voel je door heel de auto heen.

Hoe kan dit komen. Dit is dus erger geworden sinds het rubber onder de bak is vervangen. De motor is hierdoor natuurlijk wel iets meer van achteraan omhoog gekomen. Het rubber was ook erg slecht. Kan dit hiedoor komen.....?

Las hier op het forum, dat het zou kunnen helpen om de kleppen weer eens te laten stellen, is alweer even geleden... Wat kan het nog meer zijn.

Heb ondertussen al een nieuwe velg gevonden. Splinternieuw, kroonkurk, voor 50 euro incl verzenden. Dus die gaat eronder. Heb zo bijna de hele auto vernieuwd, maar de trilling zal eruit gaan!!!

Dus als iemand nog een optie heeft, hoor ik het graag. Ga gewoon door tot het weer helemaal goed is...
Stanley 300D

Berichtdoor Maikel » 11 okt 2011, 21:13

hoi Stanley,
heb je ook het andere dempertje vervangen ? Misschien staat die nu zo strak dat de motor daardoor door de carrosserie trilt.
En ja kleppen stellen lijkt me ook een goeie.

gr
Maikel
Bijlagen
images-4.jpeg
images-4.jpeg (7.94 KiB)
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Maikel » 11 okt 2011, 21:15

oh ja, dat ding zit tussen de carterpan en de versnellingsbak, ik heb nog een te koop € 15,-

laters
Maikel
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Stanley 300D » 12 okt 2011, 11:22

dempertje tussen carterpan en versnellingsbak... nee die heb ik niet vervangen. Ook nog nooit van gehoord. Wil ik dus wel vervangen. en dus wel van je kopen! Zeg maar hoe en wat...

Bedankt!

Stanley
Stanley 300D

Berichtdoor Stanley 300D » 12 okt 2011, 11:27

die demper waar jij het over hebt, zit toch wel op elke W123.. of ik bedoel toch niet alleen op W123 met een automatenbak..? Is me nl nog nooit opgevallen.
Stanley 300D

Berichtdoor Maikel » 12 okt 2011, 12:12

hoi Stanley,
die zit ook op mijn schakelbak, dus bij jou ook denk ik.
doe me anders even een pm met adres enz

gr
Maikel
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Maikel » 12 okt 2011, 12:18

het kan dus zijn ,doordat jou versnellingsbak omhoog gekomen is door die andere demper , je dit motordempertje mee omhoog getrokken hebt. Deze zit vast aan je motor en bak. Meestal scheuren ze bij ouderdom bij een of beide 'oogjes'. :(

http://www.benzgarage.de/technik/motora ... chlag.html

gr
Maikel
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Stanley 300D » 12 okt 2011, 23:01

Zit dat ding aan de voorkant, of achterkant, versnellingsbak kant van de motor, Maikel?
Stanley 300D

Berichtdoor Stanley 300D » 19 okt 2011, 11:44

Zo weer een stapje verder... kleppen laten stellen net bij Klasse Klassiek. Loopt alweer een stuk rustiger! We komen er wel....
Van de week mijn rechterachter velg nog vervangen, schijnt een slag in te zitten... Dus hopelijk ben ik dan helemaal van het getril af. Is zowiezo al een stuk minder geworden.
Stanley 300D

Vorige

Keer terug naar Techniek