Terug van vakantie en de auto heeft het goed gehouden op 1 dingetje na. De niveauregeling kreeg het even zwaar te verduren met 2 volwassenen, 3 grote kinderen en alle bagage (tot de nok gevuld) en toen alles uitgeladen was, besloot de niveauregeling niet terug te keren in de oorspronkelijke staat. Dat voelt even vreemd aan als je auto zo voorover helt. Wat erbij kwam, was een schurend geluid dat uit de remmen lijkt te komen en in het begin zelfs een piepend geluid erbij. In Belgie heeft een garage de niveauregeling weer gerepareerd, maar het schurende geluid is gebleven.
Nu heb ik het forum even rond gekeken en vanavond mijn linker achterwiel verwijderd. Als ik het wiel een beetje verdraai, hoor ik het schuren. Maar ja, het kan de parkeerrem of de schijfrem zijn...
Ik vermoed dat de remblokken vervangen moeten worden en misschien ook de remschijven. Hij remt op zich wel strak en niet schokkerig of zo, maar je hoort 'm remmen alsof 't metaal op metaal is. Dit nog los van het schurende geluid dat tijdens het rijden optreedt. Overigens als ik een bochtnaar links neem (en het wiel een beetje ontlast) dan stopt 't schurende geluid.
Heeft iemand enig idee??
Overigens ben ik, net als een ander forumlid ook op zoek naar een goede garage in de buurt van Capelle aan den IJssel om 'm daar eens goed te laten na lopen (ook kleppen stellen ondanks mooie fotorapportage) en dan vervolgens langzaam zelf dingen oppakken.
Als ik er zelf aan ga sleutelen, weet iemand dan een goed handboek en eventueel het adres van een zelf sleutelgarage in mijn buurt?
Al met al ben ik best wel blij met de auto die het ondanks het kleine minpuntje goed heeft gedaan in de vakantie.
groet,
Fernando