MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 18:35

Shark 4 weg speakers achter, 13cm., Coupe.

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Shark 4 weg speakers achter, 13cm., Coupe.

Berichtdoor drieske » 30 okt 2009, 00:36

Hallo medeleden, heeft er iemand ervaring met de 13cm.4weg speakers van het merk Shark. Zag ze op E-bay de, ze moeten er in kunnen zonder te boren ofzo. Heb een mooie hoedenplank, orineel'77 type 1 gevonden met de uitsparingen voor de speakers en wil d'r niet aan gaan vijlen of snijden en de orinele boordkartonnen speakertjes van Becker niet gebruiken.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Re:Shark 4 weg speakers achter, 13cm., Coupe.

Berichtdoor MBvO » 30 okt 2009, 15:20

Hoi, geen ervaring mee, maar 4-weg speakers in 1 unit? Dan heb je van die mini-tweetertjes die allemaal zijn weggestouwd boven de woofer, en drie cross-over filtertjes nodig die de frequenties naar het goede speakertje sturen... daar zou ik persoonlijk niet al teveel vertrouwen in hebben.
In de home audio scene die ik een paar jaar geleden nog wel een beetje volgde, waren de gangbare hoge kwaliteit speakers veelal 2-weg omdat het risico van verlies bij meerdere cross-overs groter is dan de winst bij het toepassen van drie speakers.
Ze geven wel een hoge gevoeligheid op (91-92dB) wat wel goed is als je een niet al te sterkte versterker hebt (zoals de oude becker).
Let wel op: die vermogens van 650W zijn piekvermogens en die kunnen ze vermoedelijk maar een secondje aan, dat zegt allemaal niks.
Sowieso hoef je niet al teveel te verwachten van een 13cm speaker, maar het zal allicht beter klinken dan de originele speakertjes.
Bij de voorspeakers moet wel eens wat aan de bevestigingsoogjes gemorreld worden om ze passend te maken, maar bij de achterspeakers zal dat niet uitmaken denk ik, zolang ze maar in het gat passen en niet te diep zijn.

Zelf heb ik de originele er nog in liggen (wel met mp3-aansluiting op de becker), het is geen fantastisch geluid maar ik ben er nog niet over uit of ik toch iets nieuwers ga plaatsen voor de geluidskwaliteit (kwantiteit interesseert me niet) of dat ik bij het gezellige "jaren-50 radio" geluid blijf.
MBvO

Berichtdoor Leon » 30 okt 2009, 17:29

Neuh... die shark dingetjes zou ik niet aan beginnen.

Wat je misschien eens kan doen is er een mooie breedbander inzetten, kijk eens naar tangband oid:
http://www.juoiga.nl/tangband.html

:)
Leon

Berichtdoor drieske » 30 okt 2009, 20:05

MMMn, Tangband, nog nooit van gehoord. Dan zou je dus de 5"speaker moeten hebben voor in een gat van 13cm. Voorlopig de originele Becker speaker er in gezet met de orinele blauwe roostertjes en in de 'nieuwe' hoedenplank valt toch niet echt tegen maar ik mis wel wat hoog en laag.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Leon » 30 okt 2009, 21:12

Tangband maakr de speakers die in de welbekende logitech setjes voor thuis zitten.
De drivers zelf zijn meer dan netjes, en een 4" of 5" breedbander speelt de sterren van de hemel.

Echt laag zal die niet komen, omdat je achter de speaker geen "klankkast" hebt.
Leon

Berichtdoor Jos230ce » 31 okt 2009, 17:26

Hoi,

Ik heb zelf in mijn 230CE achterin speakers van Magnat geplaatst in de bestaande gaten.
Als je van bas houdt zijn deze perfect. Ik gebruik een AEG radio van 4x 110 w. en krijg ze niet overstuurd.
Het type is: Magnat edition 132 en de prijs is 25.= euro inclusief per set.

Gekocht heb ik deze bij: www.Conrad.nl
Online bestellen en binnen een dag of drie in huis.
Overigens van de AEG radio haperde de CD-speler en binnen 14 dagen had ik gewoon een nieuwe zonder lastige vragen e.d.
Perfecte service bij Conrad.

Groet, Jos
Jos230ce

Keer terug naar Interieur