Dat werken met die spuitbussen lijkt zo simpel, maar je moet inderdaad een heletijd schudden, en dan nog lukt het de ene keer beter dan de andere, ook maakte ik vaak de fout de bus te dicht op de carosseie te houden, dan krijg je weer snel een druiper (ik bedoel niet zo'n sexueel overdraagbaar ongemak hoor).
Ik heb in Utrecht een goeie verf goeroe, die busjes verf in tweecomponenten lak maakt, (in een bus).
Hij maakt de lak, als je hem even te tijd gunt in exact de kleur van de auto, dus niet op recept, maar echt op kleur, dus geel bv. het tank klepje aan hem af.
Je kan ook een busje krijgen om de plekken met een kwast af te werken.
(H. van Meurs verf specialist tel.2440762)
Jan wat ik bedoel met makkelijk ergens veel geld in steken is het volgende, stel je laat je spatborden opknappen voor bv. voor 750 euro, want,
die hadden wat blazen, die naar je kan verwachten een dezer maanden een keer door komen.
Je hebt er dan even een goed gvoel over, want,,, het ziet er weer netjes uit, heeft weliswaar je hele jaarbudget opgeslokt, maar goed je bent er van af (denk je)
Wat blijkt je komt met de auto voor de eerste keer (in jouw bezit) bij de APK, en de keurmeester heeft heel wat ervaring met de W123
( of
), maakt niet uit.
Hij constateerd dat er een heel stuk uit de bodem verrot is, net onder de bestuurders stoel, en hij is aangemoedigd door dit succesje?? nog niet klaar met de bodem.
Kortom de auto komt niet door de APK.
Je prioriteiten komen in eens anders te liggen, met bertekking tot het opknappen van de auto, maar je budget is al op voor dit jaar.
Op zo'n moment zou je dus het gevoel kunnen bekruipen van ben ik wel in de goeie volgorde bezig met mijn auto.
Ik heb dit voorbeeldje niet uit een boekje hoor, maar puur uit eigen ervaring (zij het wat gedramatiseerd
)) met 10 jaar oldtimers wel en wee!
Groet, Henk<br><br>Post edited by: henklith, at: 2008/06/29 12:48