[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Sissent knopje koplampverstelling : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 06:56

Sissent knopje koplampverstelling

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Sissent knopje koplampverstelling

Berichtdoor Lorenz » 12 apr 2008, 09:30

hallo allemaal!
Mijn auto is bijna helemaal weer goed, er zit een nieuw oliedrukmetertje in, en een nieuwe kachelunit, en dat werkt allemaal weer super!
Maar nu komt ineens het volgende probleem opzetten.
Het knopje van m'n koplampverstelling die sist, en de koplampen staan op de laagste stand, en het wieltje werkt niet meer.
Nu heb ik via het forum begrepen dat het een vacuum systeem is, en er 2 slangetjes naar het knopje lopen. maar hoe kom ik hier bij?

alvast bedankt, Lorenzo<br><br>Post edited by: Lorenz, at: 2008/04/12 09:34
Lorenz

Re:Sissent knopje koplampverstelling

Berichtdoor Govert » 12 apr 2008, 09:36

Al die schakelaars op je dashboard (waaronder dat wieltje), kan je eruit krijgen met een schroevendraaier. De schakelaars zitten erin geklemd. Je kan dan de schakelaar naarbuiten trekken.

Het kan alleen een losse slang zijn, misschien is het wieltje zelf defect. Een tijdelijke oplossing is het afdoppen van de vacuumslangetjes.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Lorenz » 12 apr 2008, 09:39

dankje govert, ik gaat aan de slag!
Lorenz

Berichtdoor Govert » 12 apr 2008, 10:02

Iemand moet me maar verbeteren als het niet waar is, maar volgens mij werkt het zo dat in stand 0 er geen vacuum wordt doorgegeven aan de hoogteverstellers in de koplampen. Hoe meer je het wieltje naar beneden draait, hoe meer vacuum en hoe lager de lampen komen te staan.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Lorenz » 12 apr 2008, 11:28

hoi govert, het probleem is verholpen!
het onderste slangetje was half van het knopje af, dus ik heb deze weer aangedrukt, en nu hoor ik geen gesis meer, en ook de lampen willen weer omhoog!:D
volgens mij zakken de lampen bij geen vacuum, want dat probleem had ik dus, en nu staan ze weer omhoog;)
govert, bedankt!
Lorenz

Keer terug naar Interieur