De laatste keer dat ik heb geinformeerd naar de extra luchschuif voor de M110 bij Mercedes zelf in Duitsland, koste deze nieuw +/- € 250.. Dus dan lijkt me € 190 voor een gebruikte die op zijn minst net zo oud als die je nu hebt er veel geld. Verder vermoed ik dat mogelijk ook je warmloppregelaar zijn beste tijd heeft gehad. Deze kun je enkel testen met brandstof drukmeters en lopende motor. Hier moet je dan de stuurdruk meten bij verschillende motortemperaturen.
Deze is nieuw niet meer leverbaar, wel is deze nog bij de Bosch Service te reviseren. Hoe dan ook zal dit niet goedkoop zijn, mij heeft deze revisie 2 jaar geleden € 500 kost. Het nadeel van deze 2 dure onderdelen is dat wanneer je ze 2e hands koopt dan wordt je het vel over de oren getrokken en je ook nog veel geluk moet hebben en dat deze de komende jaren dan goed blijven.
Ook kun je even de brandstofaccumulator testen gaat ook graag eens kapot na 30 jaar. Deze zit achter/onder de auto boven de brandstofpomp. Wanneer deze (intern) lekt dan bouwt zich slecht druk op in het systeem.
De koudstart injector kan je op zijn werking testen door hem meteen via de accu van stroom te voorzien. Deze zal dan constant spuiten. Zonder brandstofdruk hoor je dan al klikken en wordt ie warm. Spuit deze dus wel brandstof dan is mogelijk de thermotimer kapot deze kun je doormeten en moet een bepaalde Ohm waarde hebben. Is ook niet goedkoop en kost nieuw +/- € 95
. Meet in iedergeval ook de bekabeling door van de thermotimer naar de injector, hier kan nogal eens een kabel/soldeerbreuk optreden.
leuk werk en nogal tijdrovend al dat correct doormeten van de kjet.. Daarom dus ook niet goedkoop wanneer je het uitbesteed met de huidige uurtarieven en onderdeelprijzen. Welcome to the real world of Benz
http://members.home.nl/pappenheimer/MB/ ... 5b1%5d.pdfhttp://members.home.nl/pappenheimer/MB/ ... ronic_.pdfhttp://members.home.nl/pappenheimer/MB/