[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
sleutel kwijt : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 22:38

sleutel kwijt

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

sleutel kwijt

Berichtdoor Joop240d » 18 mei 2008, 17:27

Afgelopen zaterdag heeft een fijn persoon mijn jas gestolen met mijn sleutels er in. En stom genoeg heb ik er nooit 1 bij laten maken.

Weet iemand hoe ik zonder veel schade de auto open kan krijgen ?
Ik weet niet of de orginele sloten er nog in zitten dus een sleutel bij laten maken bij de dealer is een grote gok.

Groeten,
Joop
Joop240d

Re:sleutel kwijt

Berichtdoor Citrobenz » 18 mei 2008, 17:52

Hallo Joop,

Ben je mooi klaar mee.
Je auto is wel open te maken zonder schade maar het lijkt me niet zo'n goed idee om het hier op de site te beschrijven.

vraag even een monteur bij je in de buurt, of als je lid van de wegenwacht bent kun je hen ook vragen. Ze hebben hem zo open.

succes er mee
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Chevalric » 18 mei 2008, 18:34

Van de week stond er een bericht op het forum van iemand die z'n Benz met een schroevendraaier en een kwartje kon openmaken.

Wellicht heeft die een tip voor je,

Wel rot zoiets zeg! succes ermee.

marc
Chevalric

Berichtdoor Joop240d » 18 mei 2008, 18:57

Ja dat had ik gelezen van die schroevendraaier..maar helaas dat werkte bij mij niet.

Henk heeft gelijk dat het niet echt handig is om een oplossing op het forum te zetten, je weet nooit wie je op gedachten brengt.

De deuren heb ik intussen open met een trukje wat ik ooit (lang geleden) op de LTS autotechniek heb geleerd. Ik was het zelf vergeten maar een oude school vriend herinerde mij er aan.

Gelukkig heb ik nog een auto maar er liggen een aantal dingen in de kofferbak die ik nodig heb. En ik moet het contact slot gaan vervangen hij staat nu niet op stuurslot dus hopelijk krijg ik die er gewoon af?.

Is er iemand met goede tips die eigelijk niet op forum kunnen mag je me ook mailen joop@rent-al.nl, vooral tips voor de kofferbak zijn erg welkom anders wordt het gepast geweld ben ik bang.
Joop240d

Berichtdoor w123boy » 18 mei 2008, 19:21

hallo

misschien kun je het deurslot eruit halen
en daarmee naar de Benz dealer
of naar een sleutelboer om een sleutel erbij te maken
dan hoef je niet alles te vervangen

ff rondbellen kan geen kwaad

veel succes

grt w123boy
w123boy

Berichtdoor JantjeV8 » 18 mei 2008, 20:50

Volgens mij is zelfs in Stuttgart bekend met welke sleutel je auto ooit de fabriek heeft verlaten.
Op basis van het kentekenbewijs waarop je naam staat en je legitimatie zouden ze dat misschien wel na willen trekken.

Een sleutel op een slot maken heb ik nog nooit gedaan, andersom wel, maar daar zit je nu niet op te wachten.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor Govert » 18 mei 2008, 21:51

Als het inderdaad de originele sloten zijn, dan kan je bij de dealer inderdaad sleutel(s) bestellen. Andersom kan ook, is het slot versleten, dan kan je een slot bestellen dat bij de sleutel past.

De deur openkrijgen is het probleem niet, dat kan de ANWB wel doen denk ik.

Het contactslot is wat ingewikkelder, zonder contactsleutel krijg je dat niet zomaar rond. Het contactslot is ook ingewikkelder dan het deurslot.

Ik zou toch aanraden om via de dealer een sleutel te bestellen, dat is wel een beetje duur (ik hoorde zoiets van 50 euro), maar dat is toch goedkoper dan open laten maken, contactslot uitboren, en nieuwe sloten inbouwen.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee

Keer terug naar Techniek