[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Sleuteladres? : LPG Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 21 nov 2024, 23:38

Sleuteladres?

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Sleuteladres?

Berichtdoor MB280Eblue » 14 maart 2010, 18:53

Hoi allen, mijn "nieuwe" 280E 1981 loopt niet goed op LPG, het schijnt dat de gasklep niet open staat bij stationair, dus slaat ie af; heel vervelend! Op de snelweg gaat het wel goed. De kleppen zijn gesteld en CO² ook afgeregeld dus loopt op benzine goed, behalve direct na het starten slaat ie steeds af, als de motor warm is geen probleem, maakt alleen te veel toeren al de automaat in P of N staat.Heeft ie een automatische choke die niet werkt of zo?

Wie weet een oplossing of weet een sleuteladres/lid met kennis van zaken in de buurt van Zutphen?

Groet, Bert
MB280Eblue

Re:Sleuteladres?

Berichtdoor Semrick » 15 maart 2010, 10:39

Het Pand Gasinbouw en Aanhangers
www.tpand.nl
Sophiastraat 21
6882 NH Velp gld
026 3610048
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor 280TEowner » 15 maart 2010, 12:37

Ja, jouw MB heeft een bypass die zorgt voor een verhoogd stationair toerental in de opwarmfase. En die bypass heet: Zusatsluftschieber.
Is misschien iets om te bekijken of dat je probleem veroorzaakt.
Groet, Jules.
280TEowner

Berichtdoor chili280TE » 10 apr 2010, 12:47

ik denk dan mijn Zusatsluftschieber ook defect is dan... met een koude start ( benzine) slaat ie ook af, na paar keer starten loopt ie even op 3 a 4 poten, en als ie warm is goed.
waar moet ik die Zusatsluftschieber zoeken en zijn die te repareren of moeten die vervangen worden?

alvast bedankt

R
chili280TE

Berichtdoor Hans Blesdijke » 10 apr 2010, 16:19

neem even contact op met hans.stulen(apestaartje)versatel.nl die heeft een doehetzelf garage in zutphen en heel veel know-how van mercedessen
groetjes Hans
Hans Blesdijke

Berichtdoor MB280Eblue » 16 apr 2010, 06:52

Bedankt allen voor jullie reactie!
MB280Eblue

Keer terug naar LPG Specifiek