[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
sleutelruimte pijnacker : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 10:32

sleutelruimte pijnacker

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Antwoord:sleutelruimte pijnacker

Berichtdoor Guzziman » 09 feb 2007, 10:30

Morgenmiddag ga ik naar de Blues in Delft. Zijn er nog leden aan het sleutelen bij Arie, dan kom ik even een bakkie doen?
Guzziman

Berichtdoor mattijs1970 » 09 feb 2007, 11:07

mattijs1970

Berichtdoor Trouwkoets » 09 feb 2007, 14:57

Trouwkoets

Berichtdoor Trouwkoets » 01 maart 2007, 00:46

Jongens en meiden,

Ik ben vanavond even wezen kennismaken met Arie en Marion. Erg hartelijk ontvangen, en heerlijk 2 uur lopen ouwedeuren over Benzen (vooral witte, gele en blauwe T's, maar ook een grijze sedan en een groen W126) en een zwarte Snoek. En de sleutelplek zelf is een ware tropische verrassing.

Marion en Arie, hartelijk bedankt en ik kom zeker een keer sleutelen en het gesprek voortzetten waar we gebleven waren.

Caspar<br><br>Bericht gewijzigd door: ijzerloo, op: 2007/02/28 23:47
Trouwkoets

Berichtdoor Wiebren240D » 08 maart 2007, 18:55

Hallo Dames en Heren

en komt er nog een dag bij Arie

wie prikt er een datum?
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor 250petrolgrun » 10 maart 2007, 20:16

Goede avond Leden en Vrienden van de Club,

Ik ben net terug van een dagje sleutelen met de Hofstad(groep) en de voltallige Haringstadgroep.

Van de Hofstad waren aanwezig,

De gastheer en gastvrouw, Arie en Marion van Schie.
Casper van IJzerloo (Trouwkoets)
Arno Langendam (250 Petrolgrun)

Haringstadgroep, Andre ..... ( Motormongool )

Bij Casper hebben we de kleppengesteld van zijn 230TE
Bij Arno Radiateur vervangen en kleppen gesteld 230E
Bij Andre de dieseltank gereinigt.

Ik ben beggonen met monteren van mijn radiateur/oliekoeler van de 230E. Natuurliijk was ik weer wat vergeten en toen ik terug kwam was Casper aangekomen en, zijn we na kennis te hebben gemaakt begonnen met het kleppen stellen van zijn Trouwkoets wat overgens best simpel is, als je er naar kijkt en een beetje helpt. Na dat zijn Trouwkoets is voorzien van een nieuwe klepdekselpakking en de boel weer gemonteerd was, eerst koffie met gebak, die Casper had meegenomen. Daarna zijn we begoonen met de 230E van mij.

Nu komt het eerst een bougie die afbrak en daarna de klepdeksel die niet los kwam. Dit was dus zweten het water liep van mijn hoofd (Dat had ik eerder wel bij Casper gezien dus was ik er van overtuigt dat het erbij hoorde)Maar nu ging Casper ook zweten, en deksel zat er nog op. Een inspectie volgde van twee amateur sleutelaars en we waren tot de conclusie gekomen dat het klepdeksel in het verleden was voorzien van een vloeibare pakking en de eerste bout ook niet origineel was. Nadat Casper zeer vakkundig het overtollige schroefdraad had verwijderd kwam de deksel los.

En nu ging ik nog harder zweten wat een troep onder het kleppendeksel het leekwel koffiedik, net zo zwart en grof!!!
:blink: :ohmy: :pinch: :sick:

Potjandorrie en ik werd plots zenuwachtig dit had ik niet verwacht. Het kleppendeksel maar schoongemaakt. Kleppen gesteld daarna koffie en de boel weer dicht gemaakt. Radiateur afgevuld en starten en lopen.

Arie van schie en Andre (Motormongool) zijn de hele dag met de tank van zijn 200D in de weer geweest wat ook niet meeviel. Eerst wilde de diesel er niet uit, en toen de tank weer niet. Na dat de tank was verwijderd hebben de heren 'm schoongemaakt alleen het inwendige filter van de tank kregen de heren niet los zat en zit muur vast. Nu hoop ik wel dat de problemen voor Andre wel verleden tijd is met de aanvoer van zijn brandstof.

Pffffff mischien dat de andere leden nog wat grapigs kunnen melden maar, ik ben zo geschrokken van het beeld onder het kleppendeksel dat ik zo maar even een pilletje moet nemen.

Helaas foto toestel vergeten, gelukig had Casper er een bij zich.

En tenslotte hadden we het zonder onze geweldige gastvrouw Marion van Schie niet kunnen redden.

Leve de Koningin, Arno uit de Hofstad(groep)

<br><br>Bericht gewijzigd door: 250petrolgrun, op: 2007/03/11 00:42

250petrolgrun

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 10 maart 2007, 21:06

Sjezus Arno,

was jij je foto toestel vegeten???????
Ben je ziek of zo???:ohmy:
Nou in ieder geval sterkte en als je wt sterker spul moet hebben om te kalmeren, dan bel je maar even!;)

Maar Arno, weet je de oorzaak ook van die prut??
Heb je olie en olie filter niet vervangen dan??
Dat is toch wel even een punt om te kijken waar en hoe het veroorzaakt wordt!! Het was niet room/wittig slagroom spul?? Dit zou bach sluss of zo kunnen zijn en kan betekenen dat je koppakking lk is en er koelvloeistof in je motorblok kan komen.

Nou ja hou het in de gaten, zou ik zeggen!

Groetjes jeroenB)
JerommekeOhjajoh

Berichtdoor 250petrolgrun » 10 maart 2007, 21:21

Je je jerommmmmm ik ziitttt te trrrrillen op mijn stoel:blink: :blush:

Dat spul was echt zo zwart als olie en en aangekoekt op het kleppendeksel echt een soort zand met olie:pinch: :sick:

Maar ja alles is weer schoon. en heb in het verleden wel steeds de filters vernieuwd. maar nog nooit sinds dat ik 'm in bezti heb de kleppen gesteld.

Ik weet wel dat de vorige eigenaar iedere dag 6 km met de auto reed, en soms wat langer. Toen ik de auto kocht in 2003 ging hij ook stinken als, hij langer dan 10 minuten stationeer stond te draaien. Na lange kilometers en SHELL V-power benzine was het verdwenen.

We houden het in de gaten en zal volgende week 4 nieuwe bougies, verdeelkap en kabels monteren en eens een langen rit maken.:ohmy:

Leve de Koningin, Arno uit de Hofstad(groep)

250petrolgrun

Berichtdoor Trouwkoets » 11 maart 2007, 00:52

Trouwkoets

Berichtdoor Trouwkoets » 11 maart 2007, 00:54

Arno, chef werkplaats,

Een beroemd chinees spreekwoord luidt: "In het land der blinden is eenoog koning".

Het was een mooie dag. Dank voor het samen sleutelen. Voor herhaling vatbaar!

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor 250petrolgrun » 11 maart 2007, 01:28

250petrolgrun

Berichtdoor Motormongool » 11 maart 2007, 01:57

Namens de Haringstad(groep) kwam ik het kwartet completeren, gisteren alweer;) de tank demonteren was een lastig maar vooral smerig klusje, vooral omdat de tank praktisch vol zat...

Sinds ik de auto heb heb ik last van smurrie in de tank, maar met regelmatig (om de 700km) vervangen van het voorfilter kwam ik een heel eind. Maar toen ik pas geleden m'n tank iets te ver leeg had gereden (1/4) kwam er denk ik iets te veel zooi in de brandstofleiding waardoor de motor bijna geen brandstof meer kreeg...

Vandaag dus de brandstofleiding met perslucht doorgeblazen en de tank zo goed en zo kwaad als het ging proberen schoon te maken, en volgende week bij de dealer aan een passende sleutel zien te komen om bij het brandstoffilter in de tank te komen.

Verder ben ik het helemaal eens met beide voorgangers waar het de gastvrijheid van Arie en zijn gezin betreft, in 1 woord : hartverwarmend.(idd. het hart op de juiste plek)

Mochten mensen dus nog wat te klussen willen hebben met 2 vaardige helpende handen dan kan ik het hoofdkantoor van de Hofstad(groep) van harte aanbevelen:silly: :side:

Hieronder een plaatje uit een zonovergoten Pijnacker. De 2 duistere figuren behoren tot dat Hofstad-clubje:evil:
<br><br>Bericht gewijzigd door: Motormongool, op: 2007/03/11 01:04

Motormongool

Berichtdoor Trouwkoets » 11 maart 2007, 02:19

250petrolgrun schrijft:
Trouwens Trouwkoets, waar zijn de Pictures?:cheer:
[/quote]
Die staan
Trouwkoets

Berichtdoor Semrick » 11 maart 2007, 08:57

Hoi Jeroen en Arno,

Die zwarte drab heet officeel "Black sludge" op internet is er veel over te vinden.
Over de oorzaak is men verdeeld. Korte ritten worden echter wel vaak als boosdoener aangewezen.
Ook zou een slechte carterventilatie een rol spelen.
Gelukkig wordt er niet over een lekke koppakking gesproken.

Zie onderstaand artikel.

http://www.amt.nl/web/show/id=47538/con ... e-(2003-01).html

Maar Arno, 4, 5 en 6 mei kun je de motor op de Duitse autobahn mooi even schoonblazen. ;)<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2007/09/09 15:59

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Pietje » 11 maart 2007, 12:16

Het is weer mooi te lezen dat de Hofstad(Groep) een van de eerste, maar ook aktiefste groepen is en zelfs de goede doelen sponsort met hun vaardigheden
(lees: de Haringstad(Groep) :)

Ikzelf kon er helaas niet bijzijn wegens andere héééééél belangrijke dingen (vrouwen :P )

In plaats van sleutelen heb ik dus kilometers gemaakt. Eindelijk een behoorlijk lange rit voor mijn coupé. Die is dus ff lekker doorgeblazen nu.

Volgende keer beter en ben ik er wél.
Pietje

Berichtdoor Gerrie » 11 maart 2007, 12:22

semrick,

goeie site zeg die je er bij hebt gezet.
kun je echt veel op vinden toppie!!!!<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2007/09/09 16:00

Gerrie

Berichtdoor 250petrolgrun » 11 maart 2007, 12:49

Maar Arno, 4, 5 en 6 mei kun je de motor op de Duitse autobahn mooi even schoonblazen. ;)

Groeten,

Eric van de <br><br>Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2007/03/11 08:00[/quote]

Beste Eric,;)

Onwijs bedankt voor de info, hier maak je me wel een beetje beter mee pffffffff het lucht echt op:cheer:

Maar 4, 5 en 6 mei ga ik met de 250 en niet met de 230E.

Groeten, Arno

250petrolgrun

Re:Antwoord:sleutelruimte pijnacker

Berichtdoor 1111 » 08 sep 2007, 22:32

<br><br>Post edited by: arie, at: 2010/03/14 00:52
1111
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
LPG: Nee

Berichtdoor Pietje » 08 sep 2007, 23:22

Helemaal gaaf Arie,..we verheugen ons er al op.
Altijd leuk op de zaterdag!
Ik zal met regelmaat de poetsmachine meenemen voor de liefhebbers.
poetspads zorgen we ook voor, maar dienen wel betaald te worden (€ 8.-) kosten ze ons, dus ook diegene die ze gebruikt. Non-profit dus.

Pietje

Berichtdoor MajikSimon » 08 sep 2007, 23:28

mooi Arie gefeleciteerd ermee!

"eens wil ik ook een brug"
;)<br><br>Post edited by: majiksimon, at: 2007/09/08 23:29
MajikSimon

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto