[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Slingerende snelheidsmeter : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 11:36

Slingerende snelheidsmeter

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Slingerende snelheidsmeter

Berichtdoor WitteMercedes280e » 03 jan 2011, 20:33

Mercedesvrienden,

Mijn Mercedes heeft het onprettige fenomeneen dat de snelheidsmeter bij lage snelheden enorm heen en weer klappert. Ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel. Het is alleen bij lage snelheden. Boven de 40 km/h. is alles prima. Waarschijnlijk, omdat het kabeltje dan zo hard draait dat de fluctuaties niet meer optreden. De bijbehorende kilometerteller (dus niet de snelheidsmeter) houdt er ook wel eens mee op. Dan rij ik tien kilometer zonder dat de kilometerteller heeft bewogen. Dan helpt een goede tik op het dashboard of op het glas (plastic) dan gaat ie weer verder. Volgens mij zijn deze problemen aan elkaar gerelateerd. De kilometerteller ziet er verder pirma uit. Ik zou niet weten wat daar kapot aan is. Opengewerkt met de boormachine draait ie als een tierelier. Dus ik geloof niet dat de teller kapot is. (en ja, ik heb de kilometerteller met de boormachine ook weer teruggedraaid naar de originele stand. ik fraudeer niet met kilometrage ;-) )

Nu heb ik mij laten vertellen dat je dan de kabel van de snelheidsmeter moet vervangen. Mijn vraag aan jullie: geldt dat alleen voor de binnenkabel of moet dan ook de buitenmantel worden vervangen? Zo ja, is dat niet een enorme K*Tklus?

Heeft iemand tips over wat te doen. Ik hou mij van harte aanbevolen.

groet,

Vincent.
WitteMercedes280e

Re: Slingerende snelheidsmeter

Berichtdoor Trouwkoets » 03 jan 2011, 21:45

Vincent,
De klapperende snelheidsmeter is het gevolg van het feit dat de kabel niet spanningsloos is. Kwestie van een paar iets te kleine bochten, meestal omdat de snelheidskabel niet vast zit in alle clips.
De niet meedraaiende kilometerteller is slijtage aan het mechaniek. Ik meen dat op astralsilber.de een goede handleiding is te vinden om dit te verhelpen.

Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor Hans230CE » 03 jan 2011, 22:03

Je kan misschien eens proberen met de tellerbak eruit te halen en alle onderdelen, lm-teller, snelheidsmeter, eens goed te smeren met dunne olie en ook de kabel eens een portie olie te beven. Als zal vervanging een toekomst-job zijn.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Govert » 03 jan 2011, 22:43

En mocht je de kabel willen vervangen, dan krijg je een kant-en-klare complete kabel met omhulsel en binnenwerk.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Automaat: Nee

Berichtdoor Hans230CE » 04 jan 2011, 17:36

Wat kost dat Govert, heb je een idee????
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Automaat: Ja

Berichtdoor Govert » 04 jan 2011, 18:07

Zo te zien, na een snelle blik in de EPC, tussen de 60 en 80 euro bruto, dat is incl. BTW maar zonder korting. Er zijn verschillende typen kabels, afhankelijk van het type bak.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Automaat: Nee

Keer terug naar Techniek