[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Speciaal gereedschap tbv koppeling vervangen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 17:27

Speciaal gereedschap tbv koppeling vervangen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Speciaal gereedschap tbv koppeling vervangen

Berichtdoor Jeroen » 27 feb 2008, 12:16

Ik wil binnenkort mijn koppeling/drukgroep gaan vervangen. Lijkt op papier een vrij eenvoudige klus. Maar je hebt een speciaal stukje gereedschap nodig om de koppeling uit te lijnen. Heeft iemand een foto of tekening daarvan?

Ik heb een universeel "tooltje" op het oog maar weet niet of dat past. Soms is ook niet echt nodig. Bij mijn Alfa Spider heb je ook zo'n tooltje officieel nodig. Is in feite een stukje as. Maar ook zonder lukt het wel. Iemand ervaring met deze klus zonder dit speciale stukje gereedschap?

Mijn MB is een 200, benzine uit 1982 (m102)

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Speciaal gereedschap tbv koppeling vervangen

Berichtdoor Wiebren240D » 27 feb 2008, 19:14

Hallo Jeroen

ja het kan idd zonder speciaal gereedschap moet je alleen goed recht met je gezicht ervoor kunnen komen en dan op het oog precies recht zetten is wel eens gelukt maar ik heb een oude versnellingsbak op gezocht en daar dat stukje as uit gehaald ligt nu gewoon in mijn gereedschap kist zijn 2soorten in eentje met fijne vertanding en eentje met grove vertanding ik heb die met grove vertanding

om zo een karwei klaar te krijgen is een brug wel handig en dan om de aandrijfas denken dat je die niet uit elkaar trekt gewoon naar achteren schuiven heb je ruimte genoeg is een klusje van 3 uurtjes als je alleen bent

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja

Re:Speciaal gereedschap tbv koppeling vervangen

Berichtdoor Coupe280 » 27 feb 2008, 19:49

jeroen
je kan als je de versnellingsbak er achterweg hebt ook even de prise as namaken van hout .
je hoeft alleen de dikte maar over te nemen .
dat stukje hout stop je dan in de koppelingsplaat en zo centreer je hem
mvrg tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja

Keer terug naar Techniek