[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Speling in de versnellingspook : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 16:00

Speling in de versnellingspook

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Speling in de versnellingspook

Berichtdoor Kees Stavenuiter » 09 feb 2014, 18:34

Hallo mede-Benzers,

Wellicht zullen jullie opmerken dat deze vraag op het verkeerde forum wordt gesteld, maar ik ben nu eenmaal fan van de W123 en helemaal niet van de W124, dus vandaar. Ik heb echter wel een W124 als daily driver, een 200 uit 1986, aka "The Purple Beast". Het ding rijdt prima (zij het nogal onzuinig), maar de laatste tijd lijkt het of er meer speling in de versnellingspook zit. Als hij in een versnelling staat, kun je de pook zo'n 4 a 5 cm heen en wer halen. Ook schakelt hij nogal onsoepel, maar dat doet zich alleen voor bij koude motor. Mijn vraag is nu of deze speling normaal is, of dat er wellicht een of ander moertje aangedraaid moet worden, En zou het lastige schakelen aan een tekort aan olie liggen? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Kees.
Kees Stavenuiter

Re: Speling in de versnellingspook

Berichtdoor Robin-H » 09 feb 2014, 19:55

Net zoals de automaat, heeft ook de handbak rubberen ringen om de schakelstangen zitten. Het lijkt me dat een of meerdere ringen compleet verdwenen zijn.
Robin-H
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja
LPG: Nee

Berichtdoor Alex26_75 » 10 feb 2014, 01:47

Voor de pook zelf is er ook een revisie-set te verkrijgen. Scheelt ook heel veel met speling.

Gr. Alexander
Alex26_75
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Bart200D » 10 feb 2014, 11:00

Hoy,

Is dat die 200D die op Zandvoort heeft gereden, te zien in een andere reportage ? Dan moet je de oorzaak niet ver zoeken...

Grz,

Bart
Ein W123 fährt immer, wo eine StraBe ist.
Bart200D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Kees Stavenuiter » 10 feb 2014, 20:31

Ja Bart, that's the one! Kun je mij trouwens vertellen in welke reportage ik precies te zien ben? En o ja: als het paarse gevaar echt vooruit kwam, dan zat niet ik, maar mijn vriend achter het stuur zein Captain Slow).
Kees Stavenuiter

Berichtdoor Kees Stavenuiter » 10 feb 2014, 20:33

En voor ik het vergeet, wil ik iedereen natuurlijk bedanken voor de tips!
Kees Stavenuiter

Keer terug naar Techniek