[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Spoelen en reinigen automaat : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:21

Spoelen en reinigen automaat

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Spoelen en reinigen automaat

Berichtdoor Arjenvw » 08 jun 2013, 06:09

Beste 'W123liefhebbers',
De automaat van mijn W123 (type 200), bouwjaar 1983 heeft de kwaal dat de overgang van 'neutraal' naar 'drive' nogal abrupt verloopt. Sterker nog, als de motor 'echt warm' is, gaat de inleg van het eerste verzet zelfs met een behoorlijke schok gepaard. De oplossing van het euvel zou zijn om de automaat te laten reinigen en spoelen (TPR Powerflush, kosten rond de 300 euro)). Struinend op internet lees je verhalen dat het als een soort wondermiddel veel 'automaatproblemen' in een keer oplost. Heeft iemand ervaring met het spoelen en reinigen van de automaat? Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Arjenvw
Arjenvw

Re: Spoelen en reinigen automaat

Berichtdoor Govert » 08 jun 2013, 09:30

Volgens mij is de oplossing het stationair toerental goed afstellen.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor PascalvD » 08 jun 2013, 23:08

ik lees ook veel over het spoelen en reinigen maar volgens mij heeft het allen maar invloed op de nieuwere baken
net wat govert zecht stationair kan te hoog staan dan kan ie ook aardig rukken
of filter verstop olie moet ververst worden dan kan je bijv nog doen voor je de 300 uit gaat geven

maar is het in 1keer gekomen of deed ie het al langer langzaam er naar toe gewerkt
ik heb namelijk gehoord dat er ook wel eens een agressieve bak tussen zit

succes gr pascal
PascalvD

Berichtdoor Harrie » 09 jun 2013, 13:14

de ATF olie wisselen met het filter kan wel eens een goede oplossing zijn, anders moet je kontroleren of de vacuum modules nog wel goed zijn.
Als het vacuum niet goed meer werkt kan dit ook de nodige schakelproblemen geven
succes, Harrie Puite.
Harrie

Keer terug naar Techniek