[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Starterkrans vervangen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 03:58

Starterkrans vervangen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Starterkrans vervangen

Berichtdoor Yorke » 08 sep 2008, 17:08

Hallo iedereen,

Ik heb dus uiteindelijk een andere 200D motor ingebouwd in mijn 123. Ik had nog een koppelingsplaat liggen die meteen ook vervangen en natuurlijk niet echt aandachtig naar de starterkrans gekeken maar die was dus afgesleten en nu zijn er dus tanden afgebroken maar de motor startte goed dus dit viel mee. Nu weet ik niet hoe ik aan de starterkrans moet geraken. In de foto zie ik bouten met veelhoeken. Draait dit los met een gewone veelhoeksleutel of moet je een speciale sleutel hebben? En is dit dan alles om aan de starterkrans te kunnen?

Groetjes,
Robbe

<br><br>Post edited by: Yorke, at: 2008/09/08 17:13

Yorke

Re:Starterkrans vervangen

Berichtdoor Wiebren240D » 08 sep 2008, 19:02

Hallo Daar

gewoon een nieuwe starterkrans bij de dealer halen en erop zetten.

is wel even werk hoor is niet dat je zegt in een uurtje klaar.
de versnellingsbak erachter weg vliegwiel eraf de starterkrans even heet maaken en dan tik je die er zo van af.
en de nieuwe erop leggen even heet maaken en dan valt ie er zo weer op.
of je legt het vleigwiel een nacht in de vriezer en de starterkrans gewoon op kamer temperatuur dan leg je die er zo weer op even het vliegwiel op kamer temperatuur laten komen en hij zit weer vast.

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Yorke » 08 sep 2008, 19:54

Ik zou de starterkrans van een andere motor halen. Als ik op de foto die 12 bouten los zet, kan ik dan aan de starterkrans? Heb ik daarvoor een speciale sleutel nodig?
Yorke

Berichtdoor Wiebren240D » 09 sep 2008, 19:26

Hallo Daar

heb je voor die bouten waar het vliegwiel mee vast zit een speciale sleutel nodig gewoon een 12kant dopsleutel die past altijd.

rn het vliegwiel er wel weer zo op zetten als hij eraf is gekomen even merken hoef je niet te zoeken

groeten van Wiebren ut Snits Telnr 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Yorke » 11 sep 2008, 16:31

Ok bedankt.

Het vliegwiel met een schroevendraaier geklemd en de bouten gingen los.
Yorke

Berichtdoor Wiebren240D » 11 sep 2008, 18:44

Hallo Yorke

Toch mooi zo een forum.

de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam: