door Sterman » 18 aug 2012, 19:15
Helaas heb ik hier ervaring mee, zoals ik op een ander topic kort aangaf. Tijd terug een 124T gestolen. De kenner krijgt de W115 , 123, 201 en 124 belachelijk eenvoudig gestart. Bij de W201 en W 124 heeft MB het de dieven nog wat makkelijker gemaakt. direct voor de rembekrachtiger tegen het tussenschot zit een 3 polige stekker. Trek die los, zet op de middenste draad spanning en de motor start. Even de stop vacuum slang op de pomp lostrekken.
Ik heb een E 300D die vanf fabriek met een startonderbreker is uitgerust. Maar als ik dit kunstje doe start ie gewoon !!!!
Een ander 300D heeft een startonderbreker inclusiief een electro magnetische brandstofonderbreker. Maar die ligt ook voor het grijpen onder de kap. Overbrug je ook onmiddelijk.
Voor de specialist geldt ( en helaas zijn die er oider het dievengilde ook ) : alle "professionele" startonderbrekers in de oude diesels (123, 116, 201, 124 en 126) stellen helemaal niks voor. Er bestaat een systeem, ik dacht van MB zelf dat de regelstang op de pomp vasthoudt. Is schreeuwend duur.
Ik heb voor mijn mooiste 300D zelf iets gemaakt. De eerder genoemde stekker omgeleid. En de startmotor afgeschermd, want daar kan je ook makkelijk bij, vooral bij de turbo 124, en zet je zo stroom op. Daarnaast met aparte relais een procedure en waarbij je 2 handen en voeten nodig hebt om te starten. Hoe ga ik hier niet uitleggen.