[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Startproblemen opgelost met WD 40? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 05:03

Startproblemen opgelost met WD 40?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Startproblemen opgelost met WD 40?

Berichtdoor Remmus » 17 nov 2008, 18:55

Goedemiddag,

Ik heb met mijn Mercedes nogal wat startproblemen, zowel op LPG als op benzine. Ook, wanneer gestart, is er gevaar voor uitvallen, dus moet ik constant het toerental hooghouden met het gaspedaal. Dit probleem treedt vooral op bij vochtig weer. Niet willen starten bij vochtig weer betekent dus zoeken naar plaatsen onder de kap waar eventueel vocht blijft staan. Niks te vinden natuurlijk....
Toen, in een helder moment, bedacht dat WD 40 wellicht kon helpen. Lampje op het voorhoofd, spuitbus in de aanslag en alle electrische contacten inspuiten met de olie, inclusief de "gaten" in het kleppendeksel waar de bougies huizen. Uurtje laten intrekken en....STARTEN!! Hij doet het weer, in 1 keer, zonder tovertrucs als pedaal eerst intrappen etc.
Misschien een tip voor anderen met startproblemen?

Mvg

Remco
Remmus
 


Re:Startproblemen opgelost met WD 40?

Berichtdoor Topasbrauner » 17 nov 2008, 20:02

De tip van dit verhaal is in mijn ogen dat je hard toe bent aan onderhoud als je dergelijke problemen hebt. Ik rij niet rond met bussen wd40. OM thuis te komen is het inderdaad wel een goed lapmiddel.

Job
Topasbrauner
 


Re:Startproblemen opgelost met WD 40?

Berichtdoor Semrick » 17 nov 2008, 20:09

He Job,

Daarom rij jij ook Diesel dan heb je dit soort problemen ook niet.

Maar zoals je zegt blijft het natuurlijk een lapmiddel. De WD40 verdwijnt na verloop van tijd ook weer van je kabels en andere aansluitingen en dan gaat het vocht zijn werk toch weer doen.
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Startproblemen opgelost met WD 40?

Berichtdoor Remmus » 17 nov 2008, 20:45

Een onderhoudsbeurt heeft mijn Benz reeds gehad, daarbij is alles nagekeken en vervangen wat noodzakelijk was (zoals bougies). Ik heb verder geen idee waar het euvel aan kan liggen, buiten dan dat vocht de veroorzaker is. Tenzij ik alle contacten ga inpakken in vacuüm plastick oid, blijft WD 40 een reële optie. Zit er nu al 500 km op en werkt uitstekend. Dus busje olie in de achterbak lijkt mij niet noodzakelijk.

Mvg

Remco
Remmus
 


Re:Startproblemen opgelost met WD 40?

Berichtdoor Citrobenz » 18 nov 2008, 00:09

Hallo Remco,

Dit kwam in die jaren wel meer voor.
Toen der tijd had je er "Damp Start" voor.
Misschien is het nu nog wel te koop, volgens mij was het van Holts.
Het is vloeibaar plastic in een spuitbus wat je over de ontstekingsdelen spuit waardoor er dus een laagje plastic op komt.

Dat werd altijd rond deze tijd (herfst) ingespoten.
Groet,
Henk
Avatar gebruiker
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 3122
Geregistreerd: 28 mei 2007, 13:26
Woonplaats: Steenwijk
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Startproblemen opgelost met WD 40?

Berichtdoor Remmus » 18 nov 2008, 20:53

Aha....Nou ik denk dat ik dat maar eens ga proberen dan. Ik zou serieus niet weten waar het anders aan kan liggen!
Bedankt voor de tip!

Mvg

Remco
Remmus
 


Re:Startproblemen opgelost met WD 40?

Berichtdoor Semrick » 18 nov 2008, 22:13

Als je iets niet moet gebruiken dan is het wel die Dampstart of hoe die aanverwante artikelen ook heten. Het werkt even goed tot dat er barsten in de aangebrachte laag komen. Daar gaat dan weer water in zitten en dan start hij op den duur helemaal niet meer.
Het beste is gewoon zorgen voor goede kabels en verdelerkap. En anders zou ik als het je goed bevalt met WD40 door blijven gaan maar met Dampstart zou ik uitkijken.<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2008/11/18 21:13
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Startproblemen opgelost met WD 40?

Berichtdoor Citrobenz » 18 nov 2008, 22:48

He Eric zit je mijn goed bedoelde advies af te kraken?
Mooi is dat ;)

In dit geval had hij al nieuwe kabels e.d er op zitten. Dat blijft natuurlijk, dat het ontstekings gedeelte goed moet zijn.

Maar des ondanks (goeie ontsteking e.d.) kwam het toch nog wel voor dat er auto's moeilijk starten in de vochtige perioden.
met name Fiat was er in die jaren nogal gevoelig voor.

Er waren dan ook verschillende middeltjes, verschillende soorten dampstart, voor. Waar ook veel troep tussen zat.

Met de Dampstart van Holts heb ik gewoon goeie ervaring, als je dat er op spuit in de herfst bleef het de hele winter zitten.
Ik weet alleen niet of het nog te koop is.
Op de huidige auto's ben je het eigenlijk niet meer nodig.

Maar hier in het schuurtje staat nog wel wat op de plank. (misschien friese eigenschap?)
Ach ja je bewaard wel eens wat he.
Groet,
Henk
Avatar gebruiker
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 3122
Geregistreerd: 28 mei 2007, 13:26
Woonplaats: Steenwijk
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Startproblemen opgelost met WD 40?

Berichtdoor JantjeV8 » 18 nov 2008, 23:15

Maar ook in dergelijke situaties kan een spuitbusje vaseline functioneel zijn.
Zelfs blanke tectyl zal goed en lang werken.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Startproblemen opgelost met WD 40?

Berichtdoor Semrick » 18 nov 2008, 23:19

Ha Henk,

Ik kraak jouw advies inderdaad af.
Mijn ervaring met dat spul is dat het te vergelijken is met haarlak. Er komt inderdaad een soort plasticachtige laag overheen die verouderd, gaat barsten en dan vocht aantrekt en vasthoudt.
Wat dat betreft kan hij dus net zou goed de WD40 blijven gebruiken. Dat verdrijft ook vocht en blijft vloeibaar. Alleen zul je dan af en toe een nieuw laagje moeten aanbrengen.
Maar verder even goede vrienden hoor.<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2008/11/18 22:21
Groeten,

Rickert
Avatar gebruiker
Semrick
Erelid
 
Berichten: 4020
Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Startproblemen opgelost met WD 40?

Berichtdoor Remmus » 19 nov 2008, 21:06

Ok,

Ik zie dat de meningen verdeeld zijn.
Ben er inmiddels achter dat WD 40 vrij snel opnieuw moet worden aangebracht :o( Het helpt dus wel, maar niet voor een lange periode!
De bekabeling is gecontroleerd en goed bevonden door de garage, wel zijn toen de bougies vervangen. Zodra de moror warm is blijft ie ook gewoon lopen, niks aan de hand. Alsof het vocht, dat dus ergens zit, dan verdampt is. Voor mijn idee lopen bij koude (natte) motor ook niet alle cylinders even lekker mee. Wanneer ik alle electrische contacten inspuit start de auto meteen en blijft lopen.
Ik ben bang dat er niets anders op zit dan de Merc weg te brengen en weer perfect te laten nakijken en afstellen. Helaas heb ik hier pas in Februari tijd voor, dus tot die tijd lang leve de uitvinder van de WD 40!

Mvg

Remco
Remmus
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten

cron