[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Steekas links stuk : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 00:50

Steekas links stuk

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Steekas links stuk

Berichtdoor janbenz1 » 24 okt 2011, 17:16

Zaterdag draaide mijn homkineet van de steekas warm.
Op een bepaald moment hoorde ik een gerammel achterin, en dacht eerst dat de stabilisator stang rammelde, maar het ging maar door.
Dus auto aan de kant, en toen zag ik de steekas bij het linker achterwiel roken.
Dus waarschijnlijk is de homokineet stuk gedraaid.
Kan ik de homokineet apart vervangen, of moet ik de complete steekas vervangen?
Wie heeft hier ervaring mee?

En wie heeft eventueel nog wat liggen?
Het gaat om een 240D uit 1980.
janbenz1

Re: Steekas links stuk

Berichtdoor Maikel » 24 okt 2011, 19:20

mail Wiebren240d even, die weet het.

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Steekas links stuk

Berichtdoor Veluwe240 » 25 okt 2011, 09:38

Officieel kan het volgens mij niet, de homokineet zit op de as geperst en ik weet niet of homokineten voor MB in de handel los te koop zijn. Ik heb al een keer de hoezen vervangen en daarbij de buitenste homokineet van de as gemept. 1 van de hoezen was lek, de anderen verdroogd, de homokineet van de lekke hoes was inmiddels al overleden aan een sterfgeval. Reanimatie met een nieuwe hoes en een beste kluit molikootvet heeft niet geholpen. Die as heb ik toen compleet vervangen, de andere draait nog steeds met vet in plaats van olie.

Groeten,
Reinier.
Als het niet wil zo als het moet, moet het maar zoals het kan.
Veluwe240
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1969
Automaat: Nee
LPG: Nee

Keer terug naar Techniek