Hoi Mannen, ik pak dit onderwerp even weer op, ja, van wege de (mijn) actualiteit.
Ik heb ook twee aftermarker steekassen gekocht bij Paul van Ster onderdelen in Horst.
Paul heeft voor mij nagezocht of die assen op mijn W115 (200) van 1972 zouden passen, en dat was zo volgens hem.
Maar ik loop nu tegen het probleem aan dat ik de nieuwe aftermarket as er wel in kan krijgen, maar niet meer de klip op kan zetten.
De sleuf ruimte is te klein, en dat komt doordat die after markest assen (naar mijn opmeten) ca 0,7 mm. korter zijn.
Ik bedoel dus dat deel dat het differentieel in gaat he!!!
De oude vulring was 3.1 mm. dus ik moet een vulring hebben met dikte 2,4 mm, (ter compensatie van de te korte as) waardoor de sleuf voorin, waar de klip in gedrukt wordt weer de ruimte heeft.
Dit is dan de as links, rechts heb ik de oude as er nog niet uit, maar ik neem aan dat daar hetzelfde probleem zit.
dus ook aan die kant moet ik een vulring zien te krijgen die 0,7 mm. dunner is.
Ik vraag dus gelijk maar of er iemand is met een aantal van die ringen, zodat ik daar wat uit kan zoeken, mogelijk zijn ze ook als setje te bestellen, een vraag daarover loopt op dit moment bij Jaap Havik in Purmerend.
Groet, en ik ben heel nieuwsgierig
Henk