Het is nu 24 nov 2024, 00:19
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Hans230E » 22 jun 2008, 10:41
Nu ik wat vaker uit plezier met de W123 rijdt, zag ik 2 weken terug dat ik wat steenslag had op de motorkap.
Gisteren bleek dat de steenslag was verandert in kleine pitjes met roest.
Grrr wat een ellende, mijn vraag is dan ook hoe los ik dit nu weer op.
Wachten heeft geen zin gaat toch sneller dan ik had verwacht.
De auto heeft een mettaliclak.
Roest eruit krabben en dan vullen met een beetje plamuur, en dan aanstippen in de kleur??????????
Graag jullie kennis in deze.
Gr.
Hans
-
Hans230E
-
door Leon » 22 jun 2008, 11:46
roest wegkrabben, voldruppelen met lakstift. Drogen, polijsten.
-
Leon
-
door Hans230E » 22 jun 2008, 12:47
-
Hans230E
-
door Citrobenz » 22 jun 2008, 18:09
Ik zou er wel even wat Novorox of iets dergelijks onder doen. Anders heb je kans dat het zo weer gaat roesten.
Het wegkrabben van de roest gaat heel goed met een fittingschroevendraaiertje.
succes er mee
Groet,
Henk
-
Citrobenz
- Platinum Boarder
-
- Roepnaam:
- Type wagen: 220D
- Bouwjaar: 1976
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door AdriaanVogelzang » 22 jun 2008, 23:50
steenslag op de motorkap vervelend. wil je eens een foto maken en plaatsen? ja ik zou idd ook roest wegkrabben. en dan eerst eens met een wattip of een heel klein penseeltje loodmenie, ijzermenie of zinkverf aanbrengen. vaak zit er bij de lakstift een soort van staalborsteltje. als je een goeie stift hebt, dan heb je nagenoeg geen kleurverschil. wel ff navragen of je ook er nog met blanke lak overheen moet. polijsten gewoon doen met een goed polijstmiddel Commandant werkt prima en is in verschillende gradaties leverbaar. commandant 4 volstaat denk ik wel, zo niet eerst met commandant 3 polijsten, daarna met commandant 4, en natuurlijk niet vergeten het zakie dan in de was te zetten!!
adriaan
-
AdriaanVogelzang
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur