MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 03:46

stoel bekleding

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

stoel bekleding

Berichtdoor mikyvanleeuwen » 04 apr 2011, 18:07

Beste Mensen,

Ik ben in bezit van een 240TD. De stoel- en achterbank bekleding zijn behoorlijk versleten/ vergaan. Ik heb 2 foto's van het interieur toegevoegd. Daarnaast is het veren pakket volledig doorgezakt. Ik wil graag de bekleding vervangen/ laten vernieuwen. Wat is de beste oplossing? Wat kan ik zelf doen? Wie kan mij van handige tips voorzien?

Het moet netje maar ik heb absoluut geen zin om vermogens uit te geven bij een stoffeerder. Ben niet te beroert en handig genoeg om het één en ander zelf te doen. Ik heb begrepen dat je vrij eenvoudig het veren pakket zelf kan vervangen? Klopt dit? Vervolgens zullen de housen moeten worden vervangen. Zijn er adressen waar ik nieuwe bekleding hoezen kan kopen? Uiteraard zoek ik dezelfde kleur of iets in (kunst)leer. Zo niet, bestaan er gereviseerde interieur sets? Een hobby mannetje die Mercedes interieurs opknapt? Of kom ik uiteindelijk toch weer bij de stoffeerder terecht?

Uiteraard zijn er bij sloperijen 2de hands setjes te krijgen (als ik dezelfde kleur kan vinden?) maar ik heb geen zin om over 4 jaar weer met een doorgezakte stoel rond te rijden of verpulverde voering. Of weet/ heeft iemand een net bijpassend setje? Nog andere tips om het interieur op een betaalbare manier netjes en goed op te knappen?

In afwachting van jullie antwoord. Mike
Bijlagen
IMG_0506.jpg
interieur 240TD
IMG_0505.jpg
interieur 240TD
mikyvanleeuwen

Re: stoel bekleding

Berichtdoor diesel power » 12 apr 2011, 17:33

hoi Mike,

De boel laten stofferen kost idd een vermogen, komt er nog bij dat geen enkele stoffeerder deze stof kan leveren, dus zelf doen is de oplossing. Eerlijk gezegd vind ik het nogal meevallen bij jou. Ik heb ze erger gezien. Schoonmaken is niet zo moeilijk. Er is hier al het een en ander over geschreven op het forum. Kijk maar bij projecten "ontmantelen van een 240TD"
Voor het renoveren kun je ook kijken op: http://www.peachparts.com/Wikka/DoItYourSelf

succes,
Murat
diesel power

Keer terug naar Interieur