[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Stofhoezen velsen?! : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 18:51

Stofhoezen velsen?!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Stofhoezen velsen?!

Berichtdoor OliW1234 » 28 maart 2008, 15:19

Nou da's ook wat!
4 revisie sets voor de stofhoezen van de achteras besteld bij Jaap Havik (100 euro). M'n 'monteur' wil ze er aan monteren en komt na veel gedoe uiteindelijk tot de ontdekking dat de rechteras alleen te repareren is als de hoes er omheen 'gevelsd' wordt.

Het forum maar eens nagespeurd en inderdaad, het woord 'velsen' komt hier voor.

Bijna alle MB dealers en garages in Drenthe en Groningen gebeld, maar niemand kan 'velsen'!! ('Nooit van gehoord', 'geen gereedschap meer', 'koop een andere as'.)

Vervolg: nieuwe achteras rechts gekocht bij Marcel Kappen in Dalen (75 euro): ook slechte rubbers. Weer uitstel :-(
Vandaag de as omgeruild voor een andere met goede hoezen.
Hopelijk lukt het monteren nog vandaag, dan kan ik van 't weekend gelukkig weer happy cruisen!

Groeten,
Olivier

(Op verzoek van Semrick in een nieuwe thread.)
OliW1234

Re:Stofhoezen velsen?!

Berichtdoor Wiebren240D » 28 maart 2008, 19:39

Hallo OliW1234

kom naar Sneek
en ik maak het wel in orde
als jou Steek assen goed zijn dus speeling vrij.
dan maak ik wel 2 steek assen klaar met nieuwe hoezen

kom je langs of ik stuur ze op mag ook

groeten van Wiebren ut Snits telnr 0620659789
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor OliW1234 » 29 maart 2008, 10:35

Dank je voor het aanbod Wiebren, maar de reparatie is inmiddels geslaagd en ik kan weer rijden.
Maar heb jij gereedschap om te velsen dan?
OliW1234

Berichtdoor Wiebren240D » 29 maart 2008, 11:35

Hallo Daar

ik zet er zo andere hoezen op met een spreider kijk maar even rond hier onder ashoes spreider

en nieuwe hoes op een as zetten kost 25 euro per stuk

en een komplete as met nieuwe hoezen kost 125 euro en dat zijn dan wel steek assen van een W115/114 die steek assen zijn beter dan van de W123 harder staal

maar veel suc6 verder.
de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek