door Jeroen » 02 nov 2011, 16:32
Ik heb, helaas, veel ervaringmet Carglass. Ik denk dat ik gemiddeld twee/drie keer per jaar de afgelopen jaren pitten in de voorruit van mijn leasebak had. En die werden allemaal, voor de deur van mijn werk of thuis, door Carglass gerepareerd.
Mijn ervaring is dat het uitstekend werkt. Nooit problemen gehad nadien. De truuk is om zodra je een pit in de ruit krijgt, zo snel mogelijk laten repareren. Carglass heeft stickers die je over de beschadiging kunt plakken. Het probleem is dat als er vocht en vuil in komt dat er nooit meer goed uit te krijgen is. Dan krijg je later verkleuringen op valt de complete hars er uit.
Ik heb meerdere keren geprobeerd oude pitten in de ruit van mijn Alfa Spider te laten repareren. Nooit gelukt, te oud en zelfs verder uitslijpen e.d. mocht niet helpen
Om een pit/scheur nagenoeg onzichtbaar te repareren heb je een hard nodig die, na uitharding, dezelfde brekingsindex heeft als je ruit. Lijm e.d. heeft dat niet, dus dat blijf je altijd zien.
Al met al, bij ruitschade direct laten repareren! Hoge kans op uitstekend resultaat. Veel verzekeraars hebben een speciaal arrangement voor de Casco verzekeringen waar je volledig wordt vergoed voor ruitreparatie zonder aantasting van je no-claim.
Jeroen