[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Stuur : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 12:06

Stuur

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Stuur

Berichtdoor Mikey » 17 jul 2006, 12:35

Onze bull heeft in het stuur zitten bijten en ja, ze heeft wat van de bekleding naar binnen gespeeld.
Vraag ik jullie af: waar zijn er mooie hoezen te krijgen?
Mikey
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230C
Bouwjaar: 1978
Automaat: Ja
LPG: Nee

Antwoord:Stuur

Berichtdoor Pietje » 19 jul 2006, 00:13

hoezen?????????????
Op marktplaats kan je genoeg sturen vinden voor enkele tientjes.
Als je de moeite neemt ff wat sloperijen af te gaan heb je er al 1 voor 20.-.
Heb ikzelf ook gedaan, ik had een houten stuur. (veel te klein, waardoor je de helft van de meters niet ziet.

Nu vind je de W123 niet zoveel op de sloop,...maar de W126 heeft exact hetzelfde stuur.

een simpele hoes kost denk ik bij Halfords zomaar 12 tot 15 euro,.... neem de moeite,...geeft je meer plezier en vooral ook grip.
Pietje

Re: Stuur

Berichtdoor Joseph » 04 aug 2013, 10:54

Zo'n houten stuur heb ik ook, ziet mooi uit, maar inderdaad... te klein.

Nou wil ik dit verruilen voor een zwart bakelieten stuur.
Aangezien de W114/115 met bakeliet en kunststof geleverd zijn en het kunststof wiel op dat
van W123 lijkt/ hetzelfde is, lijkt het mij dat bakeliet dus op W123 zou moeten kunnen passen.
Neem aan dat de diameter niet kleiner is en je de klokken weer kunt zien.

Weet iemand dit met meer zekerheid, heeft iemand bakeliet in de aanbieding?
Bijlagen
IMG_2376.JPG
IMG_2376.JPG (192.09 KiB)
Joseph

Re: Stuur

Berichtdoor Hans230CE » 04 aug 2013, 11:17

Er staat me iets bij, dat een serie 1 stuur niet op een serie 2/3 past. Ben het niet zeker. Dus eerst eens uitzoeken voor je een W114/5 stuur koopt.

Een W126 stuur daarentegen past 1 op 1 vanaf serie 2, daar ben ik nu zelf eens 100% zeker van. Je verliest maar een miniem stuk van het zicht op je tellers.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Interieur