door Weizengelb » 14 apr 2006, 09:26
Je moet natuurlijk ook het stuurhuis vervangen. Het kan zijn dat de stuurstang ook anders is, bij eerdere modellen was dit wel zo. Zorg dat dit stuurhuis in de middenstelling staat als je het inbouwd, je kunt als het goed is een schroef met een punt draaien in de olievulopening die in een uitsparing valt in de zuiger/kogelding(..) in het stuurhuis. Dit is dan precies de middenstelling. Het kan ook zijn dat de uitlijning van de vooras aangepast moet worden (is bij sommige auto's anders als er servo op zit).
Ik geloof dat de pomp bij de W123 zo bevestigd kan worden met een beugel. Bij de W115 moest je hiervoor nog gaten boren in het carter en draad tappen (wat erg moeilijk was bij ingebouwde motor).
Ik heb het een keer gedaan bij een W115 maar alleen omdat ik er een motor in ging bouwen zonder stuurbekrachtiging en omdat de auto wel al stuurbekrachtiging had. ik had geen zin om het stuurhuis te vervangen. Als een auto eenmal moeilijk spoort dan is het soms lastig om weer een goed weggedrag te krijgen.
Ikzelf zou er niet zo gauw aan beginnen als de gewone stuurinrichting verder in orde is, lekker spierballen kweken:lol:
Das Beste oder Nichts!