Onlangs heb ik 'm op de brug gehad en alles gechecked, rubbers en kogels allemaal gaaf, strak en OK.. Demper moet ik wel nog even goed checken, maar de speling zit echt in het stuurhuis, het voelt zo losjes aan en hoor je de tandheugel echt met een knak aangrijpen. Gevoelsmatig denk ik hoe langer ik wacht hoe erger het gaat worden en daar kan ik niet mee leren leven. Er mee leren leven heeft zijn prijs, speling wordt doorgaans alleen maar meer en de factor slijtage versneld alleen maar als je er zonder iets aan te doen mee door blijft rijden. Je komt jezelf altijd een keer tegen zo..
Het is dus er op of eronder, wanneer ik het naar bevrediging krijg afgesteld kan ik misschien nog een jaartje verder anders moet ik nu maar weer bloeden en laten reviseren dat ding of een ruilmodelletje vanuit Duitsland. Er zit er eentje in Keulen die geeft 1 jaar to 50.000 km garantie op spelingsvrijheid bij een nieuwwaardig gereviseerd stuurhuis. Is dus echt wel een heel zwak punt van de W123, waar bij veel auto's de onderhoud van dat onderdeel werd vergeten.
Hartelijk bedankt voor de Heads Up
ik laat weten wat eruit gaat komen misschien lukt het deze week nog.
Volgende week krijgt me Kjet en onstekking een grote beurt eens kijken wat dat gaat kosten.. Ik vermoed een hele kluif
.. Een Benz rijker en een droom armer?.
maar wel de smaak te pakken.