[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
tankcertificaat en LPG regelboek RDW : LPG Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 06:56

tankcertificaat en LPG regelboek RDW

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

tankcertificaat en LPG regelboek RDW

Berichtdoor Leon » 02 dec 2007, 23:50

Heb op marktplaats een 4 jaar oude LPG installatie gevonden. De verkoper gesproken, maar die weet niets van een tankcertificaat. Hij heeft de bon, en een papier van de RDW.

Nu is mijn idee om die installatie over te nemen, in te bouwen en op kenteken te zetten. Maar, ik heb begrepen dat je zonder tankcertificaat nergens bent bij de RDW. Klopt dat? En, wie wil zijn tankcertificaat even scannen zodat ik weet hoe zon ding eruit ziet?

Verder zoek ik dus het "LPG regelboek" van de RDW. Heeft iemand dat liggen, of als PDF ?

thanks!

Leon
Leon

Re:tankcertificaat en LPG regelboek RDW

Berichtdoor Coupe280 » 03 dec 2007, 21:18

hallo leon
even een waarschuwing alle hoge druk onderdelen moeten sinds 2004 of 2005 een keuringsinscriptie hebben er moet in alle afsluiters en verdamper en tank een merkteken staan r67 .
die kun je haast niet meer vinden 2 hands dus kijk daar wel naar als je wat koopt.
als die merktekens er niet instaan kun je het wel vergeten om goed gekeurd te worden.
eerder was het zo dat de tank 10jaar oud mocht wezen maar tegenwoordig kijken ze ook naar dat merkteken.
ik spreek uit ervaring.
mvrg tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re:tankcertificaat en LPG regelboek RDW